• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage trippel

MOL

Cartier
FFB57CD0-C9D0-4C0C-9158-C587500E85D1.jpeg
Trippel Seamaster bumper fat lugs med guld kappa
 
Senast ändrad:

MOL

Cartier
Jäklar vad fint! Fanns någon ref i solitt guld under den här perioden?
Det finns nog solitt guld för alla, åtminstonde 2577/2576 har jag sett några...sticker iväg betänkligt, senaste (som var en chronometer) gick på 4KUS på ebay om jag inte minns fel. Även jumbon finns som guld (har jag läst)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det finns nog solitt guld för alla, åtminstonde 2577/2576 har jag sett några...sticker iväg betänkligt, senaste (som var en chronometer) gick på 4KUS på ebay om jag inte minns fel. Även jumbon finns som guld (har jag läst)
Tackar för svar, känner du även till referenserna på dem?
 

MOL

Cartier
E871C5A8-F244-4C53-9758-591B095A4B3C.jpeg
Tror inte boettmaterialet heller inte kalibern har påverkan på ref numret på dessa 50-tals omega SM. Det jag kan utläsa är att sub eller center sekund påverkar (på dessa). Se bild på solitt guld baklock
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det finns nog solitt guld för alla, åtminstonde 2577/2576 har jag sett några...sticker iväg betänkligt, senaste (som var en chronometer) gick på 4KUS på ebay om jag inte minns fel. Även jumbon finns som guld (har jag läst)
Sett rätt många Jumbos i guld i Sverige.
 
Topp