• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage trippel

Trippel i billigt, enkelt och skoj silver - och en bonus-silverjump av mycket god kvalitet. :D
IMG_3280.jpeg

Kul vart ytterligare en blå Mekanisk larmklocka i min samling... Vilket måste betyda att sådana utgör numer 10% av den..
Sedan tidigare finns ju min Saytoko larmklocka..
idag11.jpg
Samt en i mitt tycke den fräckaste av Bellmatic modellerna och den vildaste av Seikos ufon..
idag3.jpg
Å nu den senaste av inköpen kanske inte lika vild som Seikon men ändå en design
vilken bara ropade "Peter köp mig..." De vart i alla fall en Citizen AlarmDate..
idag27.jpg

Visst bodde tydligen nu i Finland så tar väl några dagar innan den landat hemma i lådan...
Men visst är de en trippel i tre blåa och tre larmklockor...

Kul vart ytterligare en blå Mekanisk larmklocka i min samling... Vilket måste betyda att sådana utgör numer 10% av den..
Sedan tidigare finns ju min Saytoko larmklocka..
idag11.jpg
Samt en i mitt tycke den fräckaste av Bellmatic modellerna och den vildaste av Seikos ufon..
idag3.jpg
Å nu den senaste av inköpen kanske inte lika vild som Seikon men ändå en design
vilken bara ropade "Peter köp mig..." De vart i alla fall en Citizen AlarmDate..
idag27.jpg

Visst bodde tydligen nu i Finland så tar väl några dagar innan den landat hemma i lådan...
Men visst är de en trippel i tre blåa och tre larmklockor...
Intressant att vi delar 2 av 3
Jag har både AlarmDaten och BellMaticen (dålig upplösning men får vara min trippel för dagen då den flankeras av 2 kusiner) 😍 nu med bilder @Peter Holbrant
IMG_3721.jpeg
IMG_6458.jpeg

Senast ändrad:
Haha "Intressant att vi delar 2 av 3
Jag har både alarmdaten och BellMaticen 😍"

Då kan jag säga att vi troligen delar samma smak. Eller kanske avsaknad av den??
I alla fall en stil som jag tycker gått upp snabbt i priser men de kanske gäller alla.
Bellmatic av 4006-6002 känns annars rätt ovanliga även om jag tycker de är den snyggaste av
Seikos Bellmatic modeller...
bell6.jpg
bell7.jpg
bell9.jpg
Grymt snygga välformade boetter klart fräsigare än de mer ovala modellen
som Seiko också gjorde vilken även känns lite vanligare än dessa rundare...

Men gissar vi säkert kommer att slåss om lite klockor på tradera vart de lider..

Tillbaka
Topp