• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20210404_125309__01.jpg

1971.
Idi Amin kommer till makten.
Edgar Mitchell bär sin 1675 på Månen.
Gösta Pettersson vinner Giro d'Italia
Intel lanserar första mikroprocessorn.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tissot T12 Sonorus och Certina Chronolympic Regatta. Två i mina ögon lyckade exempel på formspråk från det tidiga 70-talet.

I takt med stigande ålder börjar objekt och företeelser från ens tidiga år få större emotionellt värde. Helt plötsligt överväger man sjögrästapeter när man ska renovera och en telefonbänk i hallen verkar som en rimlig idé. Det är ändå något speciellt med att ha en klocka på handleden som såg ljuset för första gången ungefär samtidigt som en själv 🌞

IMG_20210406_111043.jpg
 

deddas

Rolex
Tissot T12 Sonorus och Certina Chronolympic Regatta. Två i mina ögon lyckade exempel på formspråk från det tidiga 70-talet.

I takt med stigande ålder börjar objekt och företeelser från ens tidiga år få större emotionellt värde. Helt plötsligt överväger man sjögrästapeter när man ska renovera och en telefonbänk i hallen verkar som en rimlig idé. Det är ändå något speciellt med att ha en klocka på handleden som såg ljuset för första gången ungefär samtidigt som en själv 🌞

IMG_20210406_111043.jpg
Asså fattar verkligen grejen med Certinan. Tavlan är ju helt otroligt kul? Grym på tropic dessutom. Men ”Heffaklumpen” hur bärs den? Den ser enorm ut? Mäter väl 44mm? Tycker den är ball på sitt sätt men känns som sagt enorm?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Asså fattar verkligen grejen med Certinan. Tavlan är ju helt otroligt kul? Grym på tropic dessutom. Men ”Heffaklumpen” hur bärs den? Den ser enorm ut? Mäter väl 44mm? Tycker den är ball på sitt sätt men känns som sagt enorm?

Det är en av mina mer bekväma klockor :)

44mm stämmer bra och 14,5mm på höjden. Jag har 17-17,5cm handled att platt karaktär, men i och med avsaknad av bandhorn så är det inte i närheten av något överhäng. Sen är det ju ingen blyg viol så klart och det är svårt att hävda att det är något annat än en stor klocka. Certinan är 40 x 44mm i jämförelse.

IMG_20210406_114040.jpg
IMG_20210406_114104.jpg
 

deddas

Rolex
Det är en av mina mer bekväma klockor :)

44mm stämmer bra och 14,5mm på höjden. Jag har 17-17,5cm handled att platt karaktär, men i och med avsaknad av bandhorn så är det inte i närheten av något överhäng. Sen är det ju ingen blyg viol så klart och det är svårt att hävda att det är något annat än en stor klocka. Certinan är 40 x 44mm i jämförelse.

IMG_20210406_114040.jpg
IMG_20210406_114104.jpg
Ser ju faktiskt riktigt bra ut på armen! Jag ändrar mig den är ball. 😊
 
Topp