• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

Psykel

Patek
Sportklocka och dressur sent 60 tidigt 70 tal. Kanske inte Vintage men medelålders iallafall :)
IMG_1013.JPG
Utan tvekan vintage, och riktigt fina!
 

HGMG

Omega
En trevlig dubbel från det lite ovanliga märket Edma. Varumärket verkar vara registrerat 1946 i Schweiz, men klockorna tillverkades nog i lite olika fabriker i Frankrike och Schweiz. Kronografen köptes på KS för ett tag sedan och dykaren som kanske har lite släktskap med Yema(?) fiskades upp under sommaren. Kul med lite tema när man jagar efter ny roliga klockor.
A33ADF0C-A7DA-44ED-8074-303D16F5A8AC.jpeg
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Fina!! Tkr suverän förtjänar ett sprickfritt glas?
Tanken var att ta Suveränen till min Uris igår för glasbyte. Men sjukdomar har försenat insatsen.
Men den förtjänar absolut sprickfritt plexi. Och kommer få det inom nära framtid.

Men fick fota syskonen nu. Inte säkert att Officern är kvar i min ägo när Suverän fått nytt plexi. 😉
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Blev med en till Citizen Ace järnvägsklocka igår.
Köpte den för att jag fick den billigt och en tavla som fortfarande är riktigt vit och fin.
Att den var billig berodde på att bandhornen var bananformade och spretade, antar att någon ville få på en 20 mm länk.
Det finns folk för allt.
Riktade dom lite snabbt och är nu närmare 18 mm igen.
Behöver jag 2 stycken? nej men och andra sidan kan jag inte välja vilken som är bäst.

Från 65 och 66 och olika bolag.
A48A29CF-EFB6-4C06-99E7-8ABBD3E031AC.jpeg
55589133-1CE9-4340-AE44-B92905FC760C.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp