• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintagefolk - rösta på min Polerouter!

Tack alla för röster och tillrop! Ja, nu leder min bild och det är helt klart pga KS-effekten, dvs att ni hoppat in och hjälpt till. I meddelandet från WatchTime uppmanas man att promota sin bild i sociala medier (typ på mitt Insta). De hade kanske inte räknat med att Skandinaviums största klockforum skulle ställa sig bakom och kunna backa up! :D

Tyvärr ingår inte resan och boende till NY i förstapriset, så det skulle jag få bekosta själv. Lustigt nog var jag nyss i The Big Apple så sent som i maj så vi får väl se hur det blir vid en eventuell vinst. Röstningen kommer fortlöpa under två veckor, så den mesta tiden är kvar, så mycket kan hända.

En homage till tävlingsbilen, dagens klocka fotad för tjugo minuter sedan;
7AA2DF19-564F-4FE0-977F-6E3014CBA9D6.jpeg

(och ja, bilen står stilla när jag fotade)

//Rozzy
Om du vinner, tycker jag du ska starta en KS insamling för att stötta din resa - många av oss är ju, i sådana fall, orsak till din resa.
Jag stöttar med en hundring om det kommer en insamling!

Igår såg jag på Instagram en blänkare om att det var sista dagen att inkomma med bidrag för att delta i en ”Wristshot”-tävling anordnad av New York baserade WatchTime Magazine. Jag taggade fem sex bilder och idag fick jag meddelande om att ett av mina bidrag valts ut som en av tio finalister! När jag gick in för att titta upptäcker jag att jag ligger tvåa i omröstningen och att redan 263 personer röstat på min bild. Bara åtta bilder efter ledaren (IWC Aquatimer)!

5D24EAFA-CF85-4385-9420-93E2F729B8E3.png

Min bild på min Universal Genève Polerouter från 1955. Bilden tog jag förförra vintern.

Här är länk till bilderna och röstningen. Lägg gärna en röst på mig!
https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/quizzes/vote-watchtime-wrist-shot-contest-2/

Topp fem vinner en tidningsprenumeration och vinnaren får dessutom gå på någon mässa i NY (dock ingår inte resan dit eller uppehälle...)

//Rozzy :)

Riktigt vackert foto och klocka!

Röstade självklart.

Tack Alla! Det blev en övertygande seger, mycket tack vare er gissar jag på :)

68FE0747-7BFF-4A6D-ADBB-24E2A07EA956.png

Tyvärr kommer det inte bli någon Amerikaresa för mig då klockmässan jag vunnit biljett till är nu på lördag och som den globetrotter och man of the World jag är, kommer befinna mig i London för höstlov med familjen (jag får se om jag kan få ut något klockrelaterat reportage därifrån i stället?). Dessutom var jag i slutet av maj i New York och turistade. Underbar stad.

Om någon här på KS bor eller kommer vara i New York på lördag så kan han/hon få min biljett, förste som hör av sig till mig på PM får den.
(dock krav på utförligt bildreportage!)

https://www.watchtimenewyork.com/experience-the-event

Bilder från familjealbumet;
R3238718.JPG
R3238735.JPG
R3238740.JPG
R3238756.JPG
R3238777.JPG
R3238811.JPG
R3238828.JPG
R3238831.JPG
R3238843.JPG