Ahhh, sorry!Jag svarade bara på referensendet är @Sven Svensson klocka.
Får se om @Sven Svensson kan svara på frågan istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahhh, sorry!Jag svarade bara på referensendet är @Sven Svensson klocka.
Du kommer inte ha problem att bära en 6-siffrig OP. Varken estetiskt eller psykiskt. Bara att handla @mofo.
Har ju några 36mm men har varit sugen på en 34mm nu ett tag... jakten har börjatDu kommer inte ha problem att bära en 6-siffrig OP. Varken estetiskt eller psykiskt. Bara att handla @mofo.
Har ju några 36mm men har varit sugen på en 34mm nu ett tag... jakten har börjat![]()
Mycket stiligt, svart tavla på din?
Precis. Jag är väldigt förtjust i den blåa tavlan med siffror 3-6-9 också.Mycket stiligt, svart tavla på din?
Du får låta de blåa vara till mig nuPrecis. Jag är väldigt förtjust i den blåa tavlan med siffror 3-6-9 också.
Otroligt nöjd med denna Air King![]()
Lite sugen på en halvgammal 34 mm bara för att det vore tråkbekvämt och förhoppningsvis överkomligt i pris.
Försöker luska fram vilka referenser man borde spana efter och ghr hittills kommit fram till detta:
Nån slags 70-talare: 1002
Samma med en fint räfflad ring: 1003
Samma med en räfflad “Datejust-ring” i guld eller vitguld: 1005
Air-king: 5500 (samma ref finns med explorer-tavla också…)
I tvåton: 5501
Air-king från cirka 90-tal: 14000
Och såklart, modern OP34: 124200 och förra modellen 114200
---
Har jag missat nåt?![]()
Date modellen 15xx finns ju också ligger 1503 i helguld ute på köp&sälj dock dyrare än du troligtvis budgeterat för (80,000kr)
Även en Oyster Precision 6426 ligger ute på köp&sälj
Själv kör jag med tidig -70talare 5500 Air-King.
Priset med länk är just marginellt dyrare vid inköp men dyrt att komplettera med.
Jag har den vikta Oysterlänken till min vilken känns rejält sladdrig i jmf med nyare länkar.
![]()
Yes jag inkluderade inga referenser med datum, det var med flit. Din 5500 ser ju fin ut. Hur är det med vattentätheten på dessa, vågar man bada med dem eller behöver man nåt modernare för det?![]()
Tyvärr har den redan vandrat vidareDagen du överväger att släppa denna finns jag på PM. Vilken tavla!![]()
Tyvärr har den redan vandrat vidareMen håller med, tavlan var hysteriskt bra!
Jävligt fräsch och krispig. En sådan hade man inte tackat nej tillNågra skott på min Air-King 14000M tillverkad 2007. Sista årgången av 14000M och sista Air-King som inte var COSC-certifierad.
![]()
![]()
![]()
Vilken fullträff. Min syster fick just den där med champagne-tavla fast 31mm och hon är toknöjd med sin.Gåva till damen levererades imorse. Får hoppas att hon är lika förtjust i den som jag
![]()
Ja jag får hoppas hon blir glad.Vilken fullträff. Min syster fick just den där med champagne-tavla fast 31mm och hon är toknöjd med sin.
Här är vår syskon-duo. Själv fick jag dock pröjsa ur egen plånbok men har å andra sidan inte heller tagit läkarexamen som hon.
5500 från mitten av 80. Denna badas med (tror de är specade till 5 atm?) men enbart efter service / trycktest. Älskar modellen.Yes jag inkluderade inga referenser med datum, det var med flit. Din 5500 ser ju fin ut. Hur är det med vattentätheten på dessa, vågar man bada med dem eller behöver man nåt modernare för det?![]()