Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med dig, icke-skruvade föredras helt klart av migVad tycker folket om skruvade vs icke-skruvade pushers?
Personligen föredrar jag icke-skruvade alla dagar i veckan då det för mig är ett helvete att skruva upp pushers när klockan sitter på handleden vilket gör tidtagningen av pasta/ägg/bröd ett helvete![]()
Vad tycker folket om skruvade vs icke-skruvade pushers?
Personligen föredrar jag icke-skruvade alla dagar i veckan då det för mig är ett helvete att skruva upp pushers när klockan sitter på handleden vilket gör tidtagningen av pasta/ägg/bröd ett helvete![]()
Dras faktiskt också mer till estetiken av icke-skruvade pushers, på något sätt känns det lite mer stilrent. Fast det är ju såklart min objektiva syn på det helaIcke-skruvade all day longHar precis fått min första kronograf någonsin med skruvade.
Sinn har dessutom samma vattenresistens på sina 103 med vanliga pushers som med skruvade så inget som behövs av den anledningen.
![]()
Dras faktiskt också mer till estetiken av icke-skruvade pushers, på något sätt känns det lite mer stilrent. Fast det är ju såklart min objektiva syn på det hela![]()
Jag har suktat efter en Heritage-diver i en evighet! Säg till om du funderar på sälj!Några till av mina nuvarande.
Seiko 6138 8010 Holy grail
![]()
Seiko 6139 6002 Pogue
![]()
Seiko srq029
![]()
Longines heritage diver 1967
![]()
Icke-skruvade all day longHar precis fått min första kronograf någonsin med skruvade.
Sinn har dessutom samma vattenresistens på sina 103 med vanliga pushers som med skruvade så inget som behövs av den anledningen.
![]()
Jag var skeptisk till skruvade pushers men rutinen att först skruva upp dom och sen ta tid, nollställa och skruva igen dom ger mig en oväntad tillfredsställelse. Dock så sker det nog främst under webmöten och då är det nog frågan om att man åter igen sitter i ett ineffektivt möte….Vad tycker folket om skruvade vs icke-skruvade pushers?
Personligen föredrar jag icke-skruvade alla dagar i veckan då det för mig är ett helvete att skruva upp pushers när klockan sitter på handleden vilket gör tidtagningen av pasta/ägg/bröd ett helvete
Exempelvis tycker jag att breitlings lök-kronor är ett helvete att mecka med...
En riktig favorit! Grattulerar!Livar upp tråden med nytillskottet, en av kronografernas kronograf![]()
![]()
Tack!En riktig favorit! Grattulerar!
har bara provat den på läder, hur är länken på den?