Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag får denna i April.![]()
Kronograf, ordet kommer från grekiska och betyder ”tidsskrivare”. Jag har läst mig till att förutom ur för tidtagning kan en kronograf även vara ett instrument för att registrera fysikaliska förlopp över tid och/eller ”spela in” tidsintervaller, såsom längden i tid för en händelse. Vi är naturligtvis intresserade av uren.
Personligen tycker jag att kronograf är den coolaste komplikation man kan ha på en klocka. Man kan applicera kronograf-funktionen i allt från att koka ägg till att månlanda. Precis som många andra entusiaster är jag väldigt svag för Omega’s flaggskepp när det kommer till kronograf, den ikoniska Speedmaster Professional!
Det finns naturligtvis många läckra kronografer där ute. Visa din favorit!
![]()
Helt magiskZenith El Primero 06.0200.400 i 18K med tachymeter på tavlan och pulsometer på glasringen. Från ca 1988 och bara tillverkad i några få exemplar.![]()
Tackar och bockar! Bara ca ett år! Letade länge efter modellen som jag bara sett en gång på bild!Helt magiskHaft den i din ägo länge?
Väl värd sökandet, aldrig sett förut men den var verkligen grym! Den får du hålla hårt iTackar och bockar! Bara ca ett år! Letade länge efter modellen som jag bara sett en gång på bild!