• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din kronograf!

Först en av mina favoritkronografer, en Flightmaster ref 145.026 från tidigt sjuttiotal. I opolerat originalskick förutom de gula kronografvisarna som jag tvingades byta vi den nyligen gjorda servicen.

Därefter en liten specialare av Omegapandan som gjordes i en limiterad upplaga om 500 ex som utdelas till Michael och hans Ferrariteam. Såldes aldrig på öppna marknaden. Kolla in hans autograf under namntexten.

104510CC-1689-476A-8533-4671655A9CBC.jpeg
4C591C9B-B8DC-42EB-AC25-0FAE2F8DA480.jpeg
B0299049-92CA-4C18-A668-F25FE8EE0901.jpeg

Senast ändrad:
Kanske inte min favorit kronograf men det är den enda jag har. Seagull 1963 som modellen heter är en gammal kinesisk pilot-klocka från 60-talet. Den användes av den kinesiska flygvapnet. En Seagull 1963 är lätt den bästa mekaniska kronografen som går att köpa om man tar hänsyn till den hisotria samt allt ögongodis man får för pengarna.
20200514_131312.jpg
20200514_131729.jpg
Vart får du tag på en sån rackare?

Vart får du tag på en sån rackare?
Finns några olika försäljare, jag köpte min här på KS, en kompis till mig köpte på en hemsida vid namn https://www.poljot24.de/
Bara varnar att det är ingen beater eller pålitlig klocka, mest bara ögon godis för de pengarna. Min går nu typ +600s/d eller något sådant samt min kompis har problem med kronograf funktionen. På poljot får man iaf en garanti av något slag tror jag.

Finns några olika försäljare, jag köpte min här på KS, en kompis till mig köpte på en hemsida vid namn https://www.poljot24.de/
Bara varnar att det är ingen beater eller pålitlig klocka, mest bara ögon godis för de pengarna. Min går nu typ +600s/d eller något sådant samt min kompis har problem med kronograf funktionen. På poljot får man iaf en garanti av något slag tror jag.
Oj +600 spd! Hm jag var sugen på att lägga till en 1963 eller en HKED till samlingen men nu får man tänka om lite.

Oj +600 spd! Hm jag var sugen på att lägga till en 1963 eller en HKED till samlingen men nu får man tänka om lite.
Kan bara vara något lätt att fixa. Ska mäta den exakt. Min kostade "bara" 1900kr och jag har den mer som smycke/ögongodis/accessoarer än tidshållning. Den funkade dock jättre bra i typ 3 månader eller något sådant.

Tillbaka
Topp