Jaha, idag är alltså imorgon. Har jag en panna på handleden då tror ni?
Absolut. Och det känns så jävla grymt!! Inte lätt för er att hålla koll på vad alla skriver här i tråden men jag har väl, till och från, under ca 1 års tid skrivit lite här i tråden och efterfrågat referenser, storlekar osv. De här klassiska nybörjarfrågorna som ”alla” ”alltid” ställer om panerai.
Har även velat fram och tillbaka kring vilken ref som tilltalar mig mest (för en rimlig peng)
Efter mycket velande och funderande fram och tillbaka kom jag framtill att det är en 372 jag ska ha!! Enligt mig den perfekta pannan... bortsett från storleken då som det visade sig
Flera har påpekat att jag bär upp en 47:a helt ok, tom bra enligt somliga. Men jag själv kände mig inte bekväm med det.
Så jag ställde frågan, som ställts otaliga gånger, i allmänna paneraitråden om vad jag ska sikta på som motsvarar 372 men i 44mm.
Då låg en 112 ute på KS jag tänkte hugga för att känna på det lite. Men jag funderade för länge och den försvann. Sen skrev någon (tror det var
@Palenkovich men kan ha fel) att en 390 är nog så nära man kan komma. Efter lite Googlande höll jag med. Dessvärre var den limiterad och såldes slut för ca 8-9 år sen.
Men sen hände något och jag fick lite PM. Slutade med att en säljare mötte upp mig i grannkommunen förra veckan för lite kläm och känn. Idag sammanstrålade vi för att slutföra affären.
Stor låda
Snygg box
Vad kan dölja sig under duken då? Ni inbitna paneristis har givetvis räknat ut det vid det här laget
Yup, det blev en 390. I princip mintkondition. Hittar inte en ding eller märke. Knappt hairlines ens på spännet
Så jävla nöjd att äntligen vara en del av pamiljen