• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Till fjälls med 61:an, fiske på agendan, en bra fredag
8E639B85-2E49-458B-B5A1-8B1A38FA9DDF.jpeg

529C0E94-ECFC-4824-A463-B8855DF64F00.jpeg
122D2439-8D0E-4398-A922-3D4BBC1997B3.jpeg

Helt ok faktiskt. Just detta material ser ut att ha en "gummi" kärna så känns lite stabilare och gör att klockan inte känns topptung. Får dock en lite irriterande glipa kl 12 mellan bandhorn och handled. Blir säkert lite bättre med tiden men beror delvis på mina smala handleder.
20210827_152912.jpg

"This strap is made from a MK8 TYPE B CARGO PARACHUTE FLIGHT RELEASE SYSTEM.

Made up of 2 layers of canvas and bonded together with a polymer flexible adhesive. This makes the strap extremely flexible, waterproof and comfortable to wear"

Helt ok faktiskt. Just detta material ser ut att ha en "gummi" kärna så känns lite stabilare och gör att klockan inte känns topptung. Får dock en lite irriterande glipa kl 12 mellan bandhorn och handled. Blir säkert lite bättre med tiden men beror delvis på mina smala handleder.
20210827_152912.jpg

"This strap is made from a MK8 TYPE B CARGO PARACHUTE FLIGHT RELEASE SYSTEM.

Made up of 2 layers of canvas and bonded together with a polymer flexible adhesive. This makes the strap extremely flexible, waterproof and comfortable to wear"
Spännande.

Ja, så fort man kör någon single loop eller Nato eller så, så krävs det lite bredare handled. Därmed föredrar jag det på mindre klockor (typ 42mm eller mindre). :)

Jag med tror jag! Gillar att jag hittills gått den ”äkta” patina vägen.

Kommer lägga upp lite före/efter bilder för den intresserade av vad som kan hända naturligt på bara en vecka. Så fort telefonen som också fick bada i italien blivit fixad😌
Jag tycker att brons-modellerna är alldeles för ”blingiga” när de är utan patina.
ja det måste ju vara äkta och medelhavet är ju helt rätt dessutom!

haha klart luren också ska ha sig ett bad så det blir ren och fin och får en schyst patina 😂

Tillbaka
Topp