• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Precis efter jag läst det här så dök följande upp i instagramflödet.
1631427445215.png

Man börjar undra om 42mm sub kommer gå om 1312 i popularitet snart.

Precis efter jag läst det här så dök följande upp i instagramflödet.
1631427445215.png

Man börjar undra om 42mm sub kommer gå om 1312 i popularitet snart.
Det går ju inte att förneka att den både sitter och bärs förbaskat bra för att vara 42mm.
Är man motståndare till stora klockor så är ju suben ett grymt exempel på hur de ska genomföras och fortsatt vara bekväma.
Är man motståndare till små pannor är ju återigen 42mm-suben ett exempel på hur den kan vara mindre och ändå ha närvaro och rätt DNA.

Det går ju inte att förneka att den både sitter och bärs förbaskat bra för att vara 42mm.
Är man motståndare till stora klockor så är ju suben ett grymt exempel på hur de ska genomföras och fortsatt vara bekväma.
Är man motståndare till små pannor är ju återigen 42mm-suben ett exempel på hur den kan vara mindre och ändå ha närvaro och rätt DNA.
Jag har ju bara haft 682 av 42mm dubbarna och jag tyckte den var för tjock för sin storlek vilket jag skrivit om. Väldigt trevlig klocka men i mina ögon inte riktigt perfekt. Sen tyckte jag inte om den på något annat än gummi..
kanske återigen dimensionerna som gjorde att andra band kändes för små.

Jag har ju bara haft 682 av 42mm dubbarna och jag tyckte den var för tjock för sin storlek vilket jag skrivit om. Väldigt trevlig klocka men i mina ögon inte riktigt perfekt. Sen tyckte jag inte om den på något annat än gummi..
kanske återigen dimensionerna som gjorde att andra band kändes för små.
Håller verkligen med om att den är bäst på gummi. Körde 22/22 på bandet för att bibehålla proportionerna i möjligaste mån.

Håller verkligen med om att den är bäst på gummi. Körde 22/22 på bandet för att bibehålla proportionerna i möjligaste mån.
Tycker lite tvärt om, är en notorisk gummiälskare.. men på 42’a sub blir det för grovt vid bandhornet, ser feldimensionerat ut. Se första bilden på min gamla 683’a, bandet är för tjockt.

Sen två bonusbilder på mina nuvarande Sub med andra perfekta band

94524871-EC7B-4CE8-A27E-FEB0AAAE0297.jpeg

2DA2FCCF-2BF1-434C-A4EA-12C87655CF40.jpeg
B6E46F60-C03F-489A-8B35-EA3E2E6E10D7.jpeg

Tycker lite tvärt om, är en notorisk gummiälskare.. men på 42’a sub blir det för grovt vid bandhornet, ser feldimensionerat ut. Se första bilden på min gamla 683’a, bandet är för tjockt.

Sen två bonusbilder på mina nuvarande Sub med andra perfekta band

94524871-EC7B-4CE8-A27E-FEB0AAAE0297.jpeg

2DA2FCCF-2BF1-434C-A4EA-12C87655CF40.jpeg
B6E46F60-C03F-489A-8B35-EA3E2E6E10D7.jpeg
Hur kommer det sig att du sålde 683 för en 682? Urverket? Eller för att det blev lite kaka på kaka med keramisk ring på både 683 och 684?

Hur kommer det sig att du sålde 683 för en 682? Urverket? Eller för att det blev lite kaka på kaka med keramisk ring på både 683 och 684?
Fick riktigt bra rabatt hos Nymans iom jag köpte både 683 och 684, så lika bra att testa. Kunna kränga en ny klocka efter 5 månader med knappt något förlust är ju ändå ok. Men svaret blir ja, de var för lika och då vann 684’an.
Trivs mkt bättre med 682’an jfr med 683’an.

Fick riktigt bra rabatt hos Nymans iom jag köpte både 683 och 684, så lika bra att testa. Kunna kränga en ny klocka efter 5 månader med knappt något förlust är ju ändå ok. Men svaret blir ja, de var för lika och då vann 684’an.
Trivs mkt bättre med 682’an jfr med 683’an.
Jag har varit lite sugen på att mellanlanda i en 42mms sub om Fiddyn skulle lämna, så jag var och testade 682 (pre-owned) , 973 och 683 på Krons.

Första intrycket var att 683 kändes bäst av de tre på handleden. Men jag skulle behöva testa allihopa lite mer än bara några minuter för att kunna göra en ärlig bedömning.

Jag har varit lite sugen på att mellanlanda i en 42mms sub om Fiddyn skulle lämna, så jag var och testade 682 (pre-owned) , 973 och 683 på Krons.

Första intrycket var att 683 kändes bäst av de tre på handleden. Men jag skulle behöva testa allihopa lite mer än bara några minuter för att kunna göra en ärlig bedömning.
Tror inte det kan gå fel med någon av dem. Min 683 föll i konkurrens med 684’an, vilket blir en lite annan grej/stil.

24:an har åkt iväg på rehab, nu är det bara 422 kvar, men jag slås alltid av det är den perfekta Paneraien - eller egentligen helt enkelt den perfekta klockan!

78C7FDA9-1A74-4D6C-AE2F-4FF5B9E2D1E2.jpeg
Måste nog hålla med dig, 24 fick åka hela sommaren och sedan hade jag lite svårt med 422 i en vecka. Bytte band och så var kärleken tillbaka. Min 3e 422 och jag svårt att se att jag inte alltid kommer att ha en.

Tillbaka
Topp