• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

IMG_7008.jpeg

Jag ska erkänna att jag inte sett många av den modellen utanför butiken förut. Jag tror det var en snubbe som hade en på Pday för några år sedan. Men du är nöjd?
Jodå, jag är väldigt nöjd. Dock ska ju tilläggas att det är min första Panerai så jag har ju inte så mycket att jämföra med. Var lite tveksam till det färgglada e:et men det har dom ju skippat på dom nyare versionerna, men jag fick den till rätt kurs så då var det inte så mycket att orda om. Även om det känns lite som en gimmick så tyckte jag personligen att det var kul med eSteel då jag jobbar en del med just gröntstål. Sen gillar jag den graderade tavlan.

Men ska man skaffa en annan i framtiden så hade jag nog gärna hittat något utan datum.

Jodå, jag är väldigt nöjd. Dock ska ju tilläggas att det är min första Panerai så jag har ju inte så mycket att jämföra med. Var lite tveksam till det färgglada e:et men det har dom ju skippat på dom nyare versionerna, men jag fick den till rätt kurs så då var det inte så mycket att orda om. Även om det känns lite som en gimmick så tyckte jag personligen att det var kul med eSteel då jag jobbar en del med just gröntstål. Sen gillar jag den graderade tavlan.

Men ska man skaffa en annan i framtiden så hade jag nog gärna hittat något utan datum.
Jag brukar kunna leva med lite färgdetaljer på tavlan, såsom e:et. Men datum har jag också väldigt svårt för och därmed har jag testat men sålt 44mm Panerai 1950-modeller, inte behållt. Eller ja, jag har en submersible 44 iofs, på armen just nu, men ja. Datum kan de fan skippa...

Jag har länge letat efter ett ljusare assolutamente till min 422a men allt som poppar upp på skärmen är billigare sorter från Kina så jag har nu vänt mig till vår käre Oddface och ett av hans förslag är detta. Tänkte isf be honom att använda sig av dom partierna som har minst fläckar och helst dom ljusare partierna. Vad säger panelen här inne?
IMG_7011.png

Tillbaka
Topp