Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad blev det för storlek tillslut? Storlek på handled?Gammal bild men aldrig postad.
Tack i efterhand till @mårt (och övriga) för storleksguider etc. Enormt mycket tvek innan landning.
![]()
45mm PAM183, 16,5cm platt handled.Vad blev det för storlek tillslut? Storlek på handled?
Radomir växer mer och mer på mig jämfört med luminor , stilig klocka !
Hur byter man armband på den du har eller går det inte?45mm PAM183, 16,5cm platt handled.
Väldigt trevlig, passar i de flesta sammanhang tycker jag. Kort lug2lug, och enkel design. Kunde klara mig utan ”BLACK SEAL” så kanske en PAM210 i framtiden.
Jag har provat den mindre PAM512 (42mm), också fin, men det sade liksom inte klick alls, fast den teoretiskt borde vara ett väldigt lagom insteg för de flesta.
Panerai Luminor Due i 42mm däremot, det tyckte jag var en fullträff. Men där har vi ”inte en riktig Panerai” etc, och kostar en hel del mer än den stora mängd fina begagnade referenser som finns.
Hur byter man armband på den du har eller går det inte?![]()
Bärs mindre än vad du trorAlltså den är på gränsen![]()
![]()
![]()
Jo, men den är på gränsen till vad man får visa innan det kallas för ”tortyr”Bärs mindre än vad du tror![]()
Jaha du menade såJo, men den är på gränsen till vad man får visa innan det kallas för ”tortyr”![]()
Skriver man kryptisk som jag så blir det såJaha du menade såSorry
![]()
Skoj! Är den ny eller har jag missat? Är det brunito-stål eller vad det heter?![]()
Så vacker så att det gör ontTar väl en bild till då, lite annan vinkel som visar hur beläggningen är mer bortslipad mot hörnen...
![]()
Riktigt clean modelSommarkväll och 587. Magisk svensk sommar 2026.
![]()