• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Pouge!

Ubbe-K

Omega
2-Faktor
IMG_2047.JPG

Kör på solstrålen ikväll.
 

rogart-63

Patek
Det här med svensk dagskiva . Har en Pogue med sån skiva . Tyvärr är det trasig . Lossnat från stjärn delen. Nån som vet var man kan hitta en ny ? Vad kan man annars sätta dit ?
 

Exxet

Rolex
Det här med svensk dagskiva . Har en Pogue med sån skiva . Tyvärr är det trasig . Lossnat från stjärn delen. Nån som vet var man kan hitta en ny ? Vad kan man annars sätta dit ?
Det borde väl gå att ta en "stjärna" från en annan som är hel, en del pillande med tunt material i o f s, den sitter ju "bara" fast med vikta kanter i hålet vad jag förstår, lagade en som slirade genom att knacka MKT lätt med en liten mejsel, eller ett sämre förslag, limma :nailbiting:, gäller ju att få det rätt på en gång.
 

rogart-63

Patek
Det borde väl gå att ta en "stjärna" från en annan som är hel, en del pillande med tunt material i o f s, den sitter ju "bara" fast med vikta kanter i hålet vad jag förstår, lagade en som slirade genom att knacka MKT lätt med en liten mejsel, eller ett sämre förslag, limma :nailbiting:, gäller ju att få det rätt på en gång.
Bra tips. Ska testa. Själva stjärnan är hel men den tunna dagskivan har lossnat från stjärnan. Har en gammal jag kan testa på innan. Gäller bara att få den i rätt läge. Lim är inget bra i en klocka. I nödfall funkar det kanske.
 

Exxet

Rolex
Bra tips. Ska testa. Själva stjärnan är hel men den tunna dagskivan har lossnat från stjärnan. Har en gammal jag kan testa på innan. Gäller bara att få den i rätt läge. Lim är inget bra i en klocka. I nödfall funkar det kanske.
"Limma" med dubbelhäftande tejp kanske, men jag tror inte den är tillräckligt tunn, materialet är ju väldigt tunt och kan ju inte böjas allt för många gånger in det går av, lite som på en Timextavla, så lycka till:)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Väcker lite liv i tråden med mitt nytillskott!
Seiko Pogue.jpg

När jag stötte på den här klockan för första gången tyckte jag det var bland det fulaste jag sett. Nu älskar jag den! Antar att min smak mognat ;)
Ska se om jag kan putsa upp glaset lite vart efter, annars är jag supernöjd med detta ex från mars 1971.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Väcker lite liv i tråden med mitt nytillskott!
Seiko Pogue.jpg

När jag stötte på den här klockan för första gången tyckte jag det var bland det fulaste jag sett. Nu älskar jag den! Antar att min smak mognat ;)
Ska se om jag kan putsa upp glaset lite vart efter, annars är jag supernöjd med detta ex från mars 1971.
Snyggt! Våtslippapper funkar prima att putsa glaset med :D Grattis!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Tack :)
Ska kika på det! Vilken grovlek ska man ta?
Hm, vill minnas att jag körde 1500 och sedan tänkte ta 2000 (som jag fortfarande inte orkat köpa). Med 1500 blir det helt ok men hoppar du upp ett snäpp till så borde det bli perfekt. Vet att andra på forumet gjort det med gott resultat :)
 

Norbverg

Breitling
Min blåa får inte mycket tid på armen :/ det får dock min 6032 "fat lady" som vissa vill lägga i Pogue-kategorin men det vill inte jag.
IMG_20181207_091227.jpg
 
Topp