ankanpankan
Basic
Har precis budat hem min första pouge med orginalbox och gift tag av ägaren som fick den i 18års present 1973. Glaset slogs sönder 1985 sedan dess har den legat i byrolådan. Ska bli riktigt kul att få hem och åtuppliva den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan du skojar?Har precis budat hem min första pouge med orginalbox och gift tag av ägaren som fick den i 18års present 1973. Glaset slogs sönder 1985 sedan dess har den legat i byrolådan. Ska bli riktigt kul att få hem och åtuppliva den.
Ingen som lägger upp fotot på de tre som var på Padi träffen? @Seikosthlm @Pappi
Den här har varit runt lite på forumet men nu i min ägo och där kommer den att stanna. Härligt sliten och charmig på utsidan men fin på insidan.
Där har vi två helt korrekta
Min bild blev tyvärr usel. Bajssony.Ingen som lägger upp fotot på de tre som var på Padi träffen? @Seikosthlm @Pappi
Hehe och jag glömde fota högenMin bild blev tyvärr usel. Bajssony.
Edit: här är en annan bild på min. Hoppas ingen kräks åt 149-kronors hawaiiskjortan från Dressman
Alla gula är väl ok, men vill man ha "the true Pogue", dvs lika som Williams, så ska tavlan vara gulgul med "WATER70mRESIST", och "17J" ovanför Suwaloggan vid subdialen, samt ENDAST "AUTOMATIC" under Seiko.Nice! Vilka? Min känns störst chans att inte vara helt ok då känner jag
En True Pogue på bilden såvitt jag kan se. Tillhör @Pappi Vad är det för årsmodell?Alla gula är väl ok, men vill man ha "the true Pogue", dvs lika som Williams, så ska tavlan vara gulgul med "WATER70mRESIST", och "17J" ovanför Suwaloggan vid subdialen, samt ENDAST "AUTOMATIC" under Seiko.
Kollar när jag kommer hem ikväll. Nu sitter ju Padin som klistrad på armenEn True Pogue på bilden såvitt jag kan se. Tillhör @Pappi Vad är det för årsmodell?
Kollat. Den är från juni 1971.En True Pogue på bilden såvitt jag kan se. Tillhör @Pappi Vad är det för årsmodell?
Samma år som Pogues alltså. Hans serienummer var 190985 enligt uppgift. Är det en 6139-6005 dessutom? Nu när vi ändå är nere på molekylnivå.Kollat. Den är från juni 1971.
Kul!Samma år som Pogues alltså. Hans serienummer var 190985 enligt uppgift. Är det en 6139-6005 dessutom? Nu när vi ändå är nere på molekylnivå.
Bild på rymdklockan.
Kollar på söndag em. Jag vill minnas att serienumret slutade 7747 men är lite osäker.Samma år som Pogues alltså. Hans serienummer var 190985 enligt uppgift. Är det en 6139-6005 dessutom? Nu när vi ändå är nere på molekylnivå.
Bild på rymdklockan.
Sluta nu. Måste vara en av de mest prisvärda vintageklockor som går att köpa för pengarFan vad jag älskar Pogue, vill inget annat en ha en! Men är det bara jag som tyvärr tycker att priset på dessa har totalt spårat ut?
Hälsningar
En inte alls bitter (Ironi)
Daniel
Prisvärd? Självklart! Mycket fin klocka för sitt pris och jag kommer garanterat köpa en inom en kort framtid. Vad jag vill säga är att priset har gått upp som fan, förut kunde du få en sådan i väldigt fint skick för 1300-1600 idag måste du minst ge det dubble på den högre nivån typ 3000-3200 fortfarnde prisvärt? Javisst! Men tanken att man kunde få en för dubbelt så mindre gör så att man blir arg på sig självSluta nu. Måste vara en av de mest prisvärda vintageklockor som går att köpa för pengar
Marknaden kommer ikapp. Inom 2 år får du inte en fin 6139-600x för under 7. Köp köp.Prisvärd? Självklart! Mycket fin klocka för sitt pris och jag kommer garanterat köpa en inom en kort framtid. Vad jag vill säga är att priset har gått upp som fan, förut kunde du få en sådan i väldigt fint skick för 1300-1600 idag måste du minst ge det dubble på den högre nivån typ 3000-3200 fortfarnde prisvärt? Javisst! Men tanken att man kunde få en för dubbelt så mindre gör så att man blir arg på sig själv
Men det jag hoppas på nu är att Seiko nu ser att dessa börjar bli omåtligt populära igen och gör en reissue "a la" Turtle
Aldrig hört talats om ngn rosa...Till alla er Pogue proffs där ute? finns det en med rosa urtavla lr ska man akta sig (Franken)?
Antar att du menar den här: http://www.tradera.com/item/190204/...rosa-urtavla-valdigt-ovanlig-70-tal-automaticTill alla er Pogue proffs där ute? finns det en med rosa urtavla lr ska man akta sig (Franken)?
Exakt! Va den ja tänkte på! Varför "stay away" upplys migAntar att du menar den här: http://www.tradera.com/item/190204/...rosa-urtavla-valdigt-ovanlig-70-tal-automatic
Stay away för det priset i a f, även denna i min bok: http://www.tradera.com/item/341996/...-pepsi-gul-urtavla-6139-6002-70-tal-automatic
samma säljare.
Det är en 6139-6005. Serienr 167747.Samma år som Pogues alltså. Hans serienummer var 190985 enligt uppgift. Är det en 6139-6005 dessutom? Nu när vi ändå är nere på molekylnivå.
Bild på rymdklockan.
Som det står: för det priset, en hemsk A M tavla, fel sub-visare, ser polerad ut (lite runda kanter), kronan ser inte okej ut på det fotot, verket kan ju vara helt okej.Exakt! Va den ja tänkte på! Varför "stay away" upplys mig