LeoJAttit
Basic
Vad är tjockleken på denna?Hmmm, denna ar bombsaker, testad med C-4, Kaventsmann
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är tjockleken på denna?Hmmm, denna ar bombsaker, testad med C-4, Kaventsmann
![]()
Ja, det var bättre förr! Tacka vet jag tillverkare som åtminstone skickar med en redig askkopp!Hur bra det är för mekaniska ur med grovarbete vet jag jag inte men jag har sett gammal reklam för utför där de skryter om att den klarar bilning.
Hittade den på nätet:![]()
Shit, hockey puck20 mm, pallade tydligen 4,5 kg bomb som smalldes av, bandet rok dock![]()
Trots att jag är stålklocks och automatar-nörd så måste jag tillstå att säga att dom där var jäkligt balla.Mina 2 beaters som sannolikt skulle klara en direktträff av en Scud
![]()
Gött med en redig käftsmäll!Fegisar hela bunten!
![]()
![]()
Vad är det för klocka? Jag är blindFegisar hela bunten!
![]()
![]()
Sjöö Sandström utc extremeVad är det för klocka? Jag är blind![]()
Onekligen en beater av det finare slaget, kanske en perfekt examenspresent till mig själv?Grattis!
BB36 eller 58 är bra beaters. Tåliga och framförallt vattentåla till OK djup.![]()
![]()
Det tycker jag! Ligger en BB36 på länk ute nu på K&S. Båda modellerna är ju sk tool watches och som @Affe nämner tidigare så ska klockor användas.Onekligen en beater av det finare slaget, kanske en perfekt examenspresent till mig själv?![]()
Snyggt! Minst sagt en allsidig trotjänareMin Hamilton Khaki som jag köpte här på forumet åker med varje dag på jobbet. Den får vara med om det mesta under vardagen, allt från kontorssurfing till betonggjutningar. Känns som en trogen kompanjon på handleden numera.
Utte har ju räddat min handled en gång när en luftventil sprack och tjongade upp på sidan av boetten. Utan han skulle jag fått en metallbit med 8bars tryck på handryggenDet är klockan för "oj, det kom visst svetsloppor på klockan", "ojdå, jag råkade tappa klockan och gräva ner den i rabatten", "hoppsan, jag slant med vinkelslipen, vilken tur att klockan var i vägen", osv. Ok, kanske inte det sista...![]()
(Jag orkar inte plocka fram dem just nu, så det fick bli reprisbilder.)
...fast priset är väl egentligen ingen ingående variabel för vilken klocka som räknas som 'beater'?! Åtminstone inte i min värld. I övrigt är jag dock enig. Just nu har jag en Seiko SNK809 på ett noname-nato som 'daily beater' (orkar dock inte plåta den nu pg värmenDet är en ständigt pågående diskussion om vad en "beater" är egentligen, men in min värld är det en klocka som det inte spelar någon roll om det händer något med den. Det är klockan för "oj, det kom visst svetsloppor på klockan", "ojdå, jag råkade tappa klockan och gräva ner den i rabatten", "hoppsan, jag slant med vinkelslipen, vilken tur att klockan var i vägen", osv. Ok, kanske inte det sista...Men den ska vara billig och nästan oförstörbar, eller skitbillig så att det inte spelar någon roll om den blir förstörd.
Det här är en "beater" i min värld.
![]()
... fast ok, jag måste erkänna att jag inte brukar använda den ens som beater. Men den här, definitivt:
![]()
Förresten, här är den......fast priset är väl egentligen ingen ingående variabel för vilken klocka som räknas som 'beater'?! Åtminstone inte i min värld. I övrigt är jag dock enig. Just nu har jag en Seiko SNK809 på ett noname-nato som 'daily beater' (orkar dock inte plåta den nu pg värmen), men håller på att tråla efter ngt annat.
Det är en ständigt pågående diskussion om vad en "beater" är egentligen, men in min värld är det en klocka som det inte spelar någon roll om det händer något med den. Det är klockan för "oj, det kom visst svetsloppor på klockan", "ojdå, jag råkade tappa klockan och gräva ner den i rabatten", "hoppsan, jag slant med vinkelslipen, vilken tur att klockan var i vägen", osv. Ok, kanske inte det sista...Men den ska vara billig och nästan oförstörbar, eller skitbillig så att det inte spelar någon roll om den blir förstörd.
Det här är en "beater" i min värld.
![]()
... fast ok, jag måste erkänna att jag inte brukar använda den ens som beater. Men den här, definitivt:
![]()
Instämmer! Däremot vill jag att min beater ska kunna vara kvar på armen ifall det behöver grävas, målas eller snickras.Vad som är en beater beror väl på bärarens livsstil tänker jag. Som innerstadsbo utan barn och som lejer ut hantverksjobb funkar en stålrolle utmärkt för mig.
Då tycker jag att man frångår definitionen av en beater och att det istället bör benämnas som en vardagsklocka. Alla har så klart sin egen åsikt i frågan men som någon skrev ett par inlägg upp så är en beater, för mig, en klocka som man inte direkt bryr sig om man cyklar omkull med, om den blir full med slipdamm, om man tappar den i trappan osv. Det utesluter inte att man även kan ha en vardagsklocka som man är mindre rädd om och som får utstå mildare stryk men då är det inte heller en beater enligt mig.Vad som är en beater beror väl på bärarens livsstil tänker jag. Som innerstadsbo utan barn och som lejer ut hantverksjobb funkar en stålrolle utmärkt för mig.
[...]så är en beater, för mig, en klocka som man inte direkt bryr sig om man cyklar omkull med, om den blir full med slipdamm, om man tappar den i trappan osv.[...].