• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst fan var det bättre förr när allt kommer omkring, ellé?!

Silverminken

Panerai
Det har hänt mycket på 10-12 år. Många fina investeringar. Men det har hänt mycket med lönerna på denna tid också. Mitt klockintresse började 2002. Tyckte det var för dyrt med en submariner för 15-20k och köpte speedy PRO för 7.500:-
En ploprof 600 kostade ca 12-15k.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Din tanke är god men en aning missvisande Af Sjodahl. Som Aurum skrev så är vintage Rolex hypad o det grövsta. Hade vi varit kloka och kunnat se in i framtiden så skulle vi köpt allt, både nytt och gammalt då det begav dig. Sist jag köpte en ny Rolex Sub så betalade jag strax under 25, det var 15-16 år sen. Jag betalde 12' för en speedmaster 93. Det låter billigt med dagens ögon mätt, men då var det ett ok pris.
Men, åter igen så var det synd att man inte hade en spåkula på den tiden! :)

J



Hehe...jag håller med dig till 100% JensaMannen! Hade vi haft spåkula eller kunnat se in i framtiden så hade man även köpt aktier, Guld andra värdehandlingar osv. Sist jag köpte nytt så kostade en Datejust 16234 runt 30k och en Breitling Chronograf TT ca 35. Men som jag skrev så gjorde jag det som ett kul inlägg, för att visa vad priserna stod i början av 2000 talet, helt galna priser ifall man kollar med dagens mått/priser.


Hej Af Sjodahl
Mycket interessant och informativ post. Måste bara fråga hur kommer det sig att du har sparade skärmdumpar från Hedenhös? Bara undrar av ren nyfikenhet.
Med vänlig hälsning
garfield

Är så enkelt så att det har varit potentiella klockköp, som jag skrev så jobbade jag mycket i utlandet mellan 2000 - 2008, oftast i USA samt runt om i Karibien. Flertalet gånger var vi ute och jobbade på sjön eller låg vid någon torrdocka med dålig tillgång till dator eller ingen dator alls. Så visst suger det mer på vissa klockor än andra, men, men, man skall inte gråta över spilld mjölk eller vad man nu säger...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Lite deppigt att läsa för oss som hoppade på tåget senare... Samtidigt kan det vara nyttigt att påminnas om att behöva lägga 30-40 k för gamla mögliga blåröda klockor inte är en självklarhet, imorgon kan man behöva lägga ännu mer - eller mindre beroende på hur marknaden och det allmänna Rolexintresset utvecklar sig.

Tack för inlägget hur som helst!

/Klocksebbe
 
Topp