• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vit "sommarklocka"

20180204_125341.jpg

Löjligt nöjd med min A17380. Gav 12 för den, men tror jag fick en bra deal. Men 15 bör det gå att hitta en för tror jag?

Sommar är semester är resor till fjärran länder med exotiskt klimat och spännande kök. I sommar åker jag, Frau och Han-Som-Ska-Ärva-Allt därför till Island och med på resan är just en vittavlad Sjöö & Sandström Worldtimer på gummi (grabbens årsklocka).

Varför denna? Jo, för att Island har någon annan konstig tidszon än den rätta Svenska. GMT-visare gör att jag på detta sätt kan hålla mig a jour med viktiga tidskritiska saker på hemmaplan (läs: när Bajen lirar).

Enligt relativt säker uppgift är den här ”inte gå på samma tid som på Söder”-grejen något andra exotiska resmål med spännande kök också pysslar med, jag rekommenderar därför en klocka med GMT-funktion. Är den dessutom vit med gröna detaljer och byggd på Söder för en rimlig peng - Ja, asså, det låter ju riktigt schysst.

Sommar är semester är resor till fjärran länder med exotiskt klimat och spännande kök. I sommar åker jag, Frau och Han-Som-Ska-Ärva-Allt därför till Island och med på resan är just en vittavlad Sjöö & Sandström Worldtimer på gummi (grabbens årsklocka).

Varför denna? Jo, för att Island har någon annan konstig tidszon än den rätta Svenska. GMT-visare gör att jag på detta sätt kan hålla mig a jour med viktiga tidskritiska saker på hemmaplan (läs: när Bajen lirar).

Enligt relativt säker uppgift är den här ”inte gå på samma tid som på Söder”-grejen något andra exotiska resmål med spännande kök också pysslar med, jag rekommenderar därför en klocka med GMT-funktion. Är den dessutom vit med gröna detaljer och byggd på Söder för en rimlig peng - Ja, asså, det låter ju riktigt schysst.

Var på Island förra sommaren. Fantastiska vyer. Ett utmärkt val!

Ska man ha en vit klocka är det Rado keramisk som gäller

Bilagor

• E3F78EB3-3F9E-4A82-A7F9-B68F4C1EFF17.jpeg
    E3F78EB3-3F9E-4A82-A7F9-B68F4C1EFF17.jpeg
    24.7 KB · Visningar: 2
Hade tänkt att slå ett slag för polar Explorer. När jag såg din budget och tidigare bilder så måste jag ändå säga att omegan bifogad ovanför detta inlägg ser mest tilltalande ut!

• Like
Reactions: S.N
Jag hade tänkt rekommendera en Explorer II 16570, men med budgeten i avseende vill jag istället rekommendera Breitlings Colt-modeller alternativt en Superocean Steelfish a17390, om du har möjlighet att stretcha din budget något.:)

Bell & Ross senaste släpp kanske kan vara något? Gummi borde gå att komplettera med.
4594A44E-B406-4A91-A6C9-1347BDB8C132.png
94890512-E5A7-4492-81AC-BA899B46D83C.png

Eller den här dykaren med gummiband?
FE8645A2-9BAA-4B40-8B98-A9391288C9B0.jpeg

Tillbaka
Topp