• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vostok-Tråden

Fått ett enormt sug efter en Vostok Amphibian SE, närmare bestämt 020B37 Orange, till sommar. Någon som har en? Hur bärs de?

Lite osäker på 41mm då jag oftast bär 36-38 på mina taniga handleder.

All feedback uppskattas.
Lånar bild från nätet!
IMG_20200209_223926.jpg

Fått ett enormt sug efter en Vostok Amphibian SE, närmare bestämt 020B37 Orange, till sommar. Någon som har en? Hur bärs de?

All feedback uppskattas.
Lånar bild från nätet!
IMG_20200209_223926.jpg
Den där boetten är ganska rak, dvs den följer inte handledens rundning. Har du en rätt platt handled så funkar den enligt min uppfattning. Har haft två stycken men har sålt båda. 710 är den boett jag personligen trivs bäst med. Här är en moddad sådan. :)
15813598958467775184264097686031.jpg

Jag kör eBay, Meranom och Chistopolcity. Aldrig blivit besviken.
Är man lite trygghetsknarkare och vill slippa väntan, tull-/importkostnader etc. så skulle jag rekommendera svenska KlockanEtt.se
Ok priser, trevlig satan och har både gamla klassiker för typ 650kr - men även splitt nya lite coola moddar. Värt att kolla.
Och sedan om du lär dig lite vad saker är värda, så funkar Tradera bra!

Den där boetten är ganska rak, dvs den följer inte handledens rundning. Har du en rätt platt handled så funkar den enligt min uppfattning. Har haft två stycken men har sålt båda. 710 är den boett jag personligen trivs bäst med. Här är en moddad sådan. :)
15813598958467775184264097686031.jpg
Tack och bock för feedback! Har väldigt platta handleder så kan nog funka isåfall. I värsta fall får det bli catch and release antar jag. :rolleyes:

20200210_194256.jpg

Misshandlat sönder min komandirskie på jobbet, sist rök ringen ner i ett schakt.
Älskar modellen och skulle helst vilja ha en originalring men herrarna här kanske har ett skönt alternativ?
På Meranom.com finns det hur många original som helst att välja på.
Menu -> Shop -> Vostok Classic -> Spare parts -> Bezel
Men annars kan du ju kolla eBay för aftermarket också.

image.jpg

All feedback uppskattas.
Lånar bild från nätet!
IMG_20200209_223926.jpg
Gillar 710 också, men även den ganska lika 110.
Inte ”rundade/nedåtgående” bandhorn, men lagom smäcker ändå.
Vostok Amphibia #110647.

Tillbaka
Topp