• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vostok-Tråden

Idag kör vi bronz varianten på tunnan!👌😊
image.jpg
Nu blev jag inspirerad att byta till Amphibia tunna.
20250727_135335.jpg
20250727_135339.jpg

Har ju insett att jag fortfarande saknar en ”scuba dude”… Och blir väldigt sugen på att köpa en ”lunar dude” när jag börjar kolla runt lite. Verkligen ett kaninhål detta. Iofs är hela klockvärlden ett kaninhål, när jag köpte min Explorer var det med tanken att inte köpa fler klockor. Nu leker jag istället med tanken på att sälja den och köpa 10 affordebles…

Men nästa månad blir det nog en ny Vostok iaf. Kikar på variationer av dessa:

IMG_4037.jpeg

IMG_4039.jpeg

Men hallå bästa medmänniskor.
Fredag..... karaoke baren öppnar.
Befinner mig i Lund med Geckotan på armen och kan inte byta till Vostok ikväll.
Får en ipa, eller två.
20250801_215609.jpg

Hjälper den lilla ungen att flytta... inte klokt alltså. Den lilla ska börja plugga i Lund. Vart tar tiden vägen. Har dessvärre ingen möjlighet till träff med @Utvisaren den här helgen, men kommer förmodligen ned fler gånger. Då tar vi en!
Angående hur tiden går en låt på temat av vår hus-filosof Kjell Höglund, eller hur @Pippis pappa !
Ps @Chris_Micco har möjligen fler Vostok än jag har nu ..😉👍

Oh just det höll på att glömma fredags-karaoken! Haha nja några till Vostok behövs nog först @Delgada, men kul (och lite vemodigt?) med de små som flyttar ut och blir stora och pluggar! Kommer bli hur bra som helst! Hoppas ni har har en fin helg där nere nu!

Har kommit hem från regnet nu och bytt klocka dagen till ära och bjuder på denna godbit:

”Oh, the alcoholic afternoons
When we sat in your room
They meant more to me than any
Than any living thing on earth”

IMG_4106.jpeg

Kommer tyvärr sent till festen ikväll då jag stått och gnussat med målarborsten i garaget. Klockan är lika fel som vanligt och nu börjar kvällarna bli mörka och eländiga även här.

IMG_7433.jpeg

Bjuder på några upplyftande ord på temat flersamhet och dess relation till tidens gång. God fredag vänner!

Godmorgon. Nu har jag i alla fall fått på mig en Vostok.
Detta är nr 1 som jag köpte hösten 2019 efter att ha bedrivit fast spaning på KS och beundrat de stora grabbarna, @Rikala , @Beo , @Samlarn med flera, med sina fina Vostoks.
Jag valde länge och väl mellan olika boetter och tavlor och fastnade för denna och bestämde redan när jag köpte den att den skulle ha en slät bezel.
Ha en fin lördag vänner.
20250809_090503.jpg

Godmorgon. Nu har jag i alla fall fått på mig en Vostok.
Detta är nr 1 som jag köpte hösten 2019 efter att ha bedrivit fast spaning på KS och beundrat de stora grabbarna, @Rikala , @Beo , @Samlarn med flera, med sina fina Vostoks.
Jag valde länge och väl mellan olika boetter och tavlor och fastnade för denna och bestämde redan när jag köpte den att den skulle ha en slät bezel.
Ha en fin lördag vänner.
20250809_090503.jpg
Grattis!den modellen är riktigt fin.👍😊
image.jpg

Go helg på er!

Oh fina lördagskaraoken! Har till slut valt bezel till denna nu! Ville ha den rosa nånstans men kändes som denna passade bättre.

IMG_4247.jpeg

Haha alltid fint med finskt, och med tango. Men nu håller vi oss till tema tid (och punk). (Och nu börjar det bli tungt att ladda den här tråden haha…)

Tillbaka
Topp