• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vulcain-tråden

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Åter-återuppstår alltså. Känns som man mer lutar åt retrohållet nu kanske i designspråket? Tror deras problem lite grand blir detsamma denna gången, de har ett RoyalOak problem i att deras varumärkes-igenkänning i så hög grad handlar om Cricket och så har man en kvalitetsambition som landar dem i ett svårt mellanprisläge. Lite knivigt att bygga därifrån. Hade de varit ett brand inom Swatch tex så hade de kanske fått en del distribution "på köpet", butiker hade tagit in ett par Cricket modeller vid sidan om Longines och Tissot mm men nu får de kämpa mest online gissar jag och det är nog trixigt i det prissegmentet.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
55A84CF0-2119-4083-8AF5-013DDB9316AE.jpeg

https://monochrome-watches.com/hand...ricket-alarm-watch-new-collection-2022-price/



Ny kollektion idag för pre-order.
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Tittade in i denna tråd, och såg att det inte var något vidare drag🙈. Bidrar med lite bilder från min tid med Cricketen, och när jag testade nya 38 mm Nautique på Fredmans.Den är definitivt på radarn nu. Inväntar dock en salmon, om dom släpps igen dvs. Hoppas det, annars är den svarta snygg. Dock lite för många med svart tavla i kollektionen nu tyvärr.
 

Bilagor

  • IMG_4582.jpeg
    IMG_4582.jpeg
    582.5 KB · Visningar: 9
  • IMG_4573.jpeg
    IMG_4573.jpeg
    509.2 KB · Visningar: 9
  • IMG_3653.jpeg
    IMG_3653.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 8
  • IMG_3641.jpeg
    IMG_3641.jpeg
    1 MB · Visningar: 9
  • IMG_3325.jpeg
    IMG_3325.jpeg
    565.8 KB · Visningar: 9
  • IMG_3213.jpeg
    IMG_3213.jpeg
    579.9 KB · Visningar: 11
  • IMG_3217.jpeg
    IMG_3217.jpeg
    522.7 KB · Visningar: 9
  • IMG_3199.jpeg
    IMG_3199.jpeg
    449.5 KB · Visningar: 10
  • IMG_3198.jpeg
    IMG_3198.jpeg
    610.4 KB · Visningar: 7
  • IMG_2407.jpeg
    IMG_2407.jpeg
    505.3 KB · Visningar: 14
  • IMG_2686.jpeg
    IMG_2686.jpeg
    507.4 KB · Visningar: 16
  • IMG_2687.jpeg
    IMG_2687.jpeg
    507 KB · Visningar: 14
  • IMG_2689.jpeg
    IMG_2689.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 12

DrDre

Patek
Tittade in i denna tråd, och såg att det inte var något vidare drag🙈. Bidrar med lite bilder från min tid med Cricketen, och när jag testade nya 38 mm Nautique på Fredmans.Den är definitivt på radarn nu. Inväntar dock en salmon, om dom släpps igen dvs. Hoppas det, annars är den svarta snygg. Dock lite för många med svart tavla i kollektionen nu tyvärr.
Gud hör bön. De släppte en laxfärgad för ett par månader sedan. Den nya ägaren verkar ha drag under galoscherna.

 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Gud hör bön. De släppte en laxfärgad för ett par månader sedan. Den nya ägaren verkar ha drag under galoscherna.

Den är fortfarande markerad som "sold out", på deras hemsida.

Jag var till Fredmans för ca 4v sen, och dom kunde inte köpa in den då.
Men vore dumt om Vulcain inte släpper den igen.
Coola färger på urtavlor är det som säljer just nu, och jag är säker på att Vulcain vet det. Så det är nog bara en tidfråga innan det kommer fler varianter...
 

Scipio

Patek
2-Faktor

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Jag märker att jag går igång på knäppa komplikationer. Mekaniskt alarm på en dykare än lika kul som månfas. kslike
Det är ju en sjukt bra feature!
Du dyker ner till 300m, plötsligt känner du behovet du av lugn och ro.
No worries, Vulcain has you covered.
Ställ ett alarm, ta en tupplur utan att missa uppstigningen och fixa middag till familjen.
Innan denna, så var det säkert många som försov sig på 300m djup, och var tvungna att dyka uppåt för snabbt och fick dykarsjuka, och än värre, hungriga barn!
Nu är det problemet löst :) .

Skämt å sido, den är ascool!
 

Sgte

Omega
Det är ju en sjukt bra feature!
Du dyker ner till 300m, plötsligt känner du behovet du av lugn och ro.
No worries, Vulcain has you covered.
Ställ ett alarm, ta en tupplur utan att missa uppstigningen och fixa middag till familjen.
Innan denna, så var det säkert många som försov sig på 300m djup, och var tvungna att dyka uppåt för snabbt och fick dykarsjuka, och än värre, hungriga barn!
Nu är det problemet löst :) .

Skämt å sido, den är ascool!
Alarmet har faktiskt en viktig fördel. För folk som mig med nedsatt hörsel är alamen på exempelvis Casio-klockor meningslösa, jag hör de helt enkelt inte. Vulcains alarm hörs 🙉
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är ju en sjukt bra feature!
Du dyker ner till 300m, plötsligt känner du behovet du av lugn och ro.
No worries, Vulcain has you covered.
Ställ ett alarm, ta en tupplur utan att missa uppstigningen och fixa middag till familjen.
Innan denna, så var det säkert många som försov sig på 300m djup, och var tvungna att dyka uppåt för snabbt och fick dykarsjuka, och än värre, hungriga barn!
Nu är det problemet löst :) .

Skämt å sido, den är ascool!
Fin liten historia du bjuder på. Den var vacker. Det är så lugnt därnere och inget internet så lätt att slumra till. Det kan vara bra också om man bli uppäten av en val. Då hör sjömännen att det ringer i magen på valen. Kan vara bra innan de styckar köttet även om det innebär att barnen får vänta på middagen.
 

erikalmstrom

Breitling
Hej! Använt min Vulcain Cricket 36mm Salmon Pink i snart 2v. Min första 36mm och visst har det varit en vanesak från annars ligga på 40-41.5mm. Men det funkar alldeles utmärkt. Som komplement landar nog Grand Prix likaså. Visst saknar man lite tyngden och robustheten från IWC / Oris men samtidigt gör en 36mm Vulcain jobbet. Alarmet funkar ypperligt.
 

Bilagor

  • IMG_3983.jpeg
    IMG_3983.jpeg
    288.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_3978.jpeg
    IMG_3978.jpeg
    371.6 KB · Visningar: 5

Sgte

Omega
Tack, så vilken funktion har alla städer? Placering borde väl ange tidzon…
Tror de menade att om du t ex är USAs president och behöver kontakta Putin kl 15 lokal tid i Moskva vrider du stad-ringen så att Moskva står på 15 och då får du din lokala tid och kan sätta alarmet på din lokala tid som motsvarar kl 15 moskva-tid.
Sen finns det ju även andra användningsområden också såklart, fantasin sätter stopp 😉
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Tror de menade att om du t ex är USAs president och behöver kontakta Putin kl 15 lokal tid i Moskva vrider du stad-ringen så att Moskva står på 15 och då får du din lokala tid och kan sätta alarmet på din lokala tid som motsvarar kl 15 moskva-tid.
Sen finns det ju även andra användningsområden också såklart, fantasin sätter stopp 😉
Skitbra ju, ska ut på AW med jobbet ikväll så tidzonen jag har (vid hemkomst) kanske inte överensstämmer med tidzonen hemma. 🤣
 
Topp