• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watch Winder

Du kan väl återkomma med vad du tycker?
Det bara två vred för inställning. Innebär det att "bara" 4st klockor snurrar?
Absolut, nu är den up and running!
Japp, bara två vred men det ena vredet styr en platta och den andra styr två plattor så alla snurrar.
På det stora hela är jag helnöjd, programmen passar klockorna perfekt och den låter verkligen ingenting. Det som däremot var dumt var att kuddarna var lite för små så vissa klockor har en tendens att vagga sig ur hålen och trilla ut efter ett tag. Men jag stack in lite papper i mellanrummet så löste det sig, sitter där de ska nu!

Ska göra mitt bästa! Men vet inte om den kommer höras ärligt talat för det är extremt lågt oväsen... jag har min på sängbordet själv faktiskt, så med tanke på att min klockhatande sambo går med på det ska det nog inte vara några bekymmer!

Jag slås av att kuddarna ofta är ganska stora. Jag har verkligen inga små handleder och klockor på länk får man pressa ihop låset på. Gäller både winder och vanliga klocklådor.

Jag slås av att kuddarna ofta är ganska stora. Jag har verkligen inga små handleder och klockor på länk får man pressa ihop låset på. Gäller både winder och vanliga klocklådor.
Var nog lite otydlig, det är inte själva omkretsen som är dålig, den var i rätt bra harmoni med åtminstone min handled, däremot var bredden klen på kudden vilket gjorde att den gled ut "höljet"

Suveränt! Jag funderar på att beställa samma fast mindre. Om du lägger upp en film, kan du försöka få med ljudet då? Är det något man kan ha på sängbordet?
Ska nog tillägga att jag kan ha misstagit mig lite angående ljudnivån, när man släckt ner och det är totalt tyst så hörs den en del faktiskt... kan dock tillägga att det finns ett program på den där den står still i 6 timmar var 3e timme, så det går ju att få in med lite timing. Den har stått på sina stilla 6 när jag har sovit insåg jag just. Men jag fixar en film imorn så får du bedöma själv också! :)

Ska nog tillägga att jag kan ha misstagit mig lite angående ljudnivån, när man släckt ner och det är totalt tyst så hörs den en del faktiskt... kan dock tillägga att det finns ett program på den där den står still i 6 timmar var 3e timme, så det går ju att få in med lite timing. Den har stått på sina stilla 6 när jag har sovit insåg jag just. Men jag fixar en film imorn så får du bedöma själv också! :)
Tack! Om det inte blir för mycket, visa gärna hur du löste kuddarna och det med!

Sådär!
Hoppas det funkade nu och att inte tapatalk blåser mig. Det ligger lite vitt mellan kudde och hållare som du ser där, det är en liten tuss dubbelvikt hushållspapper instucket med hjälp av en penna. :)
Snyggt! Verkar oerhört prisvärd. Det lutar verkligen åt den modellen fast med två eller fyra klockor. Tack för att du tog dig tid att visa!

Snyggt! Verkar oerhört prisvärd. Det lutar verkligen åt den modellen fast med två eller fyra klockor. Tack för att du tog dig tid att visa!
Jadå, rekommenderas varmt :)
Inga problem alls! Tänkte också ta en fyraplatsig först men sen vet man ju hur beroende man har blivit av dessa satans klockor också! Så tänk över det först bara för tror inte det skiljde mer än typ 400 spänn mellan 4 och 6 platser :)

Hej Biffbert!
Fortfarande nöjd med windern?
Några iaktagelser så här tre månader in i användningen?
Mvh

Hallå där!
Jadå den går precis lika bra så fortfarande inget nytt att klaga på :)
Håller sina gångintervaller bra och är fortfarande lika tyst så jag står fast vid att den är prisvärd.
Hoppas det hjälpte,
/ Jesper

Tjena! Fortfarande nöjd med windern? Tänkte bara höra vart du beställde den ifrån? :)
Jag skulle tippa på att han köpte den från sidan han länkade till tidigare.

Nu gjorde jag en fuling och beställde utan att gå på nåt av era tips, jag gick helt enkelt på kvantitet. Så hoppas det bär mer än brister: http://www.electronic-star.se/Watch-winder-Klarstein-CA3PM-foer-sex-klockor-karbon-optik_i5113.htm

Tjenamors! Har missat notisen helt här men helt korrekt, följ länken bara :) och jag är fortfarande toknöjd!

Är Ferocase något att hänga i granen?

Citerar mig själv så här 7 månader senare. Slog till på en sån här och lär återkomma med synpunkter senare när den landat här hemma.
2312blw.jpg

2312blw3.jpg

Något utlåtande än? Ser riktigt bra ut!

Jag är nöjd men har inte mycket att jämföra med. Låter knappt någonting när locket är på. Perfekt med den lilla lådan längst ner också. Har den inställd på 100 min stilla och sen 8 min snurr åt ena hållet och nästa snurr motsatta hållet. Ingen aning vad som är optimalt men klockorna går iaf.

Lånar tråden lite: Tips på Winder som har från 650tpd gärna för tre klockor eventuellt fyra och batteridrift. Jag har kollat på Modalo Mv3, den kostar en del men det är kanske väl investerade pengar?

Jag är nöjd men har inte mycket att jämföra med. Låter knappt någonting när locket är på. Perfekt med den lilla lådan längst ner också. Har den inställd på 100 min stilla och sen 8 min snurr åt ena hållet och nästa snurr motsatta hållet. Ingen aning vad som är optimalt men klockorna går iaf.
Du kan kolla Orbita's databas över klockmärken för vad som rekommenderas för just din klocka.

Kikar efter en jag med, men det finns ju en hel djungel med märken och modeller att välja på.
Citerar mig själv här för efter en periods letande så bestämde jag mig till slut för en winder.
Det blev den här från märket Benson. Gjorde lite efterforskningar och har läst en del recensioner av deras produkter och kom fram till att det verkar vara ett erkänt bra märke som levererar kvalitativa och prisvärda klockuppdragare i medelklassnivån.
Verkar som jag hade lite tur med priset med för igår när jag köpte den var den nedsatt till 399€ men idag kostar den 499€ ser jag.

Tillbaka
Topp