• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Milgauss med kronskydd känns rimligt med tanke på vad de gjorde med Air-King! Sprite likaså. En TT Sub i Rosé vore faktiskt riktigt kul! Sub med 3-6-9 tavla tror jag inte på…
Nej det är väl dåliga odds på att de dammar av 3 6 9-tavlan till subben, vilket är lite synd då jag tycker att den blev bra i modern tappning.

Rolex Milgauss borde vara en lågoddsare. Det har pratats om det i flera år, nu borde det väl vara på plats kan tyckas. Andra märken har jag dålig koll på. Vad tror du?

Håller med om Milgaussen. Mellan DJ och OP känns det som väldigt många snarlika variationer så kanske ett par konfigurationer som upphör där. Upplever även Yacht-Master serien som spretig mellan alla PM modeller så en avsmalning i den serien kanske inte är omöjlig. Rolex verkar gilla att göra GMT konfigurationer och antar att produktionsekonomiskt så är det kanske tilltalande att föra några till GMT-varianter till utan att addera kostnad genom att addera lite färg eller byta länk mellan varianterna.

Måste erkänna att precis som med Airking så är jag rätt oförstående att den nuvarande designen av Milgauss skulle vara såpass säljande att enbart en boettjustering med tillagda kronskydd framstår som en meningsfull ändring. Känns som två modeller som tämligen snabbt kommer återgå till sin status som hyllvärmare som faktiskt kommer finnas direkt-tillgängliga hos varje AD så fort överhypen på Rolex sportstål svalnar av aldrig så lite. Känns som missade chanser att göra något mer radikala , men ändå riskfria, förändringar om nu Milgaussen visar sig stämma.

Tror Rolex vet precis vad de gör med Milgaussen. De har en design som är unik och som man känner igen på långt avstånd till skillnad från mkt annat som är generiskt. Dessutom är det inte deras grej att hoppa på trender så att slänga på en keramisk bezel för att tillfredsställa pöbeln är något vi förhoppningsvis inte får se.

Tror Rolex vet precis vad de gör med Milgaussen. De har en design som är unik och som man känner igen på långt avstånd till skillnad från mkt annat som är generiskt. Dessutom är det inte deras grej att hoppa på trender så att slänga på en keramisk bezel för att tillfredsställa pöbeln är något vi förhoppningsvis inte får se.
Tänkte inte så mycket på hur väl Milgaussen (eller Airking) funkar estetiskt. Mer att det ju aldrig varit nån hemlighet att de båda sålt tämligen risigt. Det var ju modeller man kunde knalla in hos AD och plocka ut på dagen ganska långt in i hype-bubblan när allt de annars hade i montrarna var dam DJs i tvåton och Cellinis. Så jag tänkte rent krasst att det var ställen det fanns chans att öka det kommersiella i modellerna och stå bättre rustade den dagen då folk inte per automatik köper allt de kan komma över som är Rolex-brandat.

Har inte hängt med helt vad gäller kommande släpp men jag såg en bild på en YG Daytona på länk med keramisk bezel. Är spekulationen att samtliga daytona kommer förses med keramisk bezel?

Inga andra släpp från något annat än Rolex…?
Skulle kunna tänka mig att VC släpper en enklare variant av Overseas dual time Everest.

• Like
Reactions: fc2

5BAF37F8-870F-4B99-994B-136067CC0037.jpeg

Har för mig att deras licens för Genta design löpte ut för flera år sedan.
Jag har hört allt från att IWC inte ville fortsätta betala för licensen till att Richemont inte ville att Ingeniuer skulle konkurrera med VC Overseas designmässigt (som för övrigt inte designades av Genta som de flesta säkert vet).

Trist i vilket fall.

Hur kan 38 mm vara ok, men inte 40mm….det är 2mm vi snackar om……tjockleken på ett chips!! jo jag vet att klocknördar är anala i absurdum med det mesta……men det kategoriska är ändå lite humoristiskt….

Ah, jag fattar.
Jag hade gärna sett 37-38mm.
35 är i underkant för mig, 40 åt helvete för stor.
Men kommer en 35mm med våffeltavla tänker jag testa. Urverket spelar ingen roll för mig, men kanske är automaten lite mer substantiell på handleden?
Vet inte om automaten upplevs annorlunda från kvartsen i 35mm, inte testat. Har själv en 35a kvarts som jag tycker fungerar men hade gärna fått vara 1-3mm större. 40 ser grotesk ut på, typ som en 41a royal oak 😅

Tillbaka
Topp