• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Hur kan 38 mm vara ok, men inte 40mm….det är 2mm vi snackar om……tjockleken på ett chips!! jo jag vet att klocknördar är anala i absurdum med det mesta……men det kategoriska är ändå lite humoristiskt….
Inte vet jag. Jag har prövat 35mm och 40mm och konstaterade det jag skrev. För liten resp för stor. Känns logiskt att min sweetspot ligger nånstans i mitten.

Hur kan 38 mm vara ok, men inte 40mm….det är 2mm vi snackar om……tjockleken på ett chips!! jo jag vet att klocknördar är anala i absurdum med det mesta……men det kategoriska är ändå lite humoristiskt….
Det är bara i avarter i vårt lilla universum som 40 mm kan kännas ”groteskt”. 40 mm är facit.

Vet inte om automaten upplevs annorlunda från kvartsen i 35mm, inte testat. Har själv en 35a kvarts som jag tycker fungerar men hade gärna fått vara 1-3mm större. 40 ser grotesk ut på, typ som en 41a royal oak 😅
Jo, 40mm är för mycket med integrerad länk. Men folk är ju rädda för att bli utmobbade om de har en för liten klocka.. så det är väl därför den finns.

Vid sidan av de nya modeller som verkar komma hoppas jag på lite nya tavlor till 126233.. urvalet idag är lite småtrist.
Jag har champagnetavla på min och läsbarheten är typ 3 av 10 förutom i starkt ljus.
Alternativen är typ wimbledon eller den gröna med diamanter för det facila priset av 30lax.

Eller svart diatavla då, men jag är inget fan av diamantindex.

Det vore kul med en ny cellini, lite mindre och lite mindre busy tavla men med månfas. Det hade jag gått igång på. Sen är jag väldigt spänd på Cartiers släpp

5BAF37F8-870F-4B99-994B-136067CC0037.jpeg
Vart i Sverige hittar man dessa ?

Fast 2mm brukar göra stor skillnad. Som tex en op 36a eller 34a. Eller en dykare på 41 eller 43mm som tex Longines HC. Dessutom ökar ju längden l2l ofta minst lika mycket...

Mindre än en vecka kvar till mässan nu! Något speciellt ni hoppas lite extra på? Personligen hade jag gärna sett att Rolex kommer tillbaka med en GMT med helsvart bezel.

Tillbaka
Topp