• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

Som en smäck
IMG_4520.jpeg

IMG_4514.jpeg

Kan sitta hur bra som helst men väldigt ful ändå. Sjukt hur man bara genom att ändra formen, på något som annars är väldigt fint, kan skapa en sådan bajsmacka… Min högst personliga åsikt iof 🙈

Gillar Land Dwellern mer och mer. Men den funkar bäst bara den 3e varje månad... Den hade varit grym utan datum med en 3a istället. En Urban Explorer. Land Dweller är så lökigt.

Gillar Land Dwellern mer och mer. Men den funkar bäst bara den 3e varje månad... Den hade varit grym utan datum med en 3a istället. En Urban Explorer. Land Dweller är så lökigt.

Jo, grejen är ju att den har potential att vara riktigt stilren, men datumbubblan är bara helt fel på en 3-6-9 utan 3:a .
Sedan som någon skrev innan, så blir den ännu rörigare med "plattorna" med texten som inte linjerar med bikakemönstret.
Ju mer man tittar desto värre blir det, synd för den kunde blivit riktigt bra.

Jo, grejen är ju att den har potential att vara riktigt stilren, men datumbubblan är bara helt fel på en 3-6-9 utan 3:a .
Sedan som någon skrev innan, så blir den ännu rörigare med "plattorna" med texten som inte linjerar med bikakemönstret.
Ju mer man tittar desto värre blir det, synd för den kunde blivit riktigt bra.
Vad linjerar inte?

Det jag tycker är synd är att de verkar bestämt sig för strukturen på tavlan iom att samma form går igen på sekundvisaren. Sedan är ju tex boettsidan rundpolerad, tycker inte det är speciellt snyggt. Men rent allmänt är det nog en trevlig klocka irl, iaf den lilla. På oyster utan räfflade glasringen kommer den nog bli riktigt bra.

Vad linjerar inte?

Det jag tycker är synd är att de verkar bestämt sig för strukturen på tavlan iom att samma form går igen på sekundvisaren. Sedan är ju tex boettsidan rundpolerad, tycker inte det är speciellt snyggt. Men rent allmänt är det nog en trevlig klocka irl, iaf den lilla. På oyster utan räfflade glasringen kommer den nog bli riktigt bra
I den övre plattan med text så tar "Rolex" inte riktigt en hel "bikakedel" medans "Oyster Perpetual och Land-Dweller" tar typ 3/4.
I den undre plattan "Superlative..." så är den linjerad men det hade varit snyggare om man skalat av hörnen så den följde en hel bikaka och blev en del av bikakemönstret.
Plattorna med text gör att man bryter av hela tavlans struktur, så det väldigt rörigt.
Det är ju svårt med det mönstret att få till det, och gör man som Rolex och envisas med att ha 100km text så är det inte lätt att göra tavlan ren och snygg.

Men dom har ju några dressur som dom lyckats riktigt bra med.

Såg att det blev lite fel med propotionerna 3/4 osv, men du förstår vad jag menar när du tittar.
Jag tror att man hade kunnat hitta en bättre lösning för att inte röra till det.

I den övre plattan med text så tar "Rolex" inte riktigt en hel "bikakedel" medans "Oyster Perpetual och Land-Dweller" tar typ 3/4.
I den undre plattan "Superlative..." så är den linjerad men det hade varit snyggare om man skalat av hörnen så den följde en hel bikaka och blev en del av bikakemönstret.
Plattorna med text gör att man bryter av hela tavlans struktur, så det väldigt rörigt.
Det är ju svårt med det mönstret att få till det, och gör man som Rolex och envisas med att ha 100km text så är det inte lätt att göra tavlan ren och snygg.

Såg att det blev lite fel med propotionerna 3/4 osv, men du förstår vad jag menar när du tittar.
Jag tror att man hade kunnat hitta en bättre lösning för att inte röra till det.
Låter som det linjerar men du har någon symmetri-ticks. Jag stör mig iaf inte på något av det du nämner, men det är ju personligt. Finns viktigare symmetrier att anpassa sig efter.

Låter som det linjerar men du har någon symmetri-ticks. Jag stör mig iaf inte på något av det du nämner, men det är ju personligt. Finns viktigare symmetrier att anpassa sig efter.

Antagligen OCD😅
Det är väl mer att jag tycker "plattorna" med kilometervis med text förstör tavlan struktur och gör den ännu rörigare.
Att den har en datumbubbla istället för 3:a gör det ännu värre.
Det är synd för i grunden är det riktigt snygg.
Tycker jag, bör väl påpekas.

Jag instämmer helt. Kombinationen av räfflad glasering, rätt bred minute track bikakemönstret med textblock ovanpå som precis som du säger inte "hänger" med bikakorna och sedan som grädde på fisken datum istf 3-index. Allt blir ganska rörigt. Ser ut som man haft svårt att bestämma sig.

Antagligen OCD😅
Det är väl mer att jag tycker "plattorna" med kilometervis med text förstör tavlan struktur och gör den ännu rörigare.
Att den har en datumbubbla istället för 3:a gör det ännu värre.
Det är synd för i grunden är det riktigt snygg.
Tycker jag, bör väl påpekas.
I grunden är Oyster quartz, Tissot PRX, tidigare IWC ingenieur o Wempe Ironwalker snygga ja. Här kanske problemet är att man valde en grundform som känns lite för färdigexploaterad och sedan pimpade den på alla möjliga sätt för att få den att sticka ut mer...

Tillbaka
Topp