• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
IWC ingenieur i 35 verkar i all sin enkelhet vara en snygg nedskalning från den större. Fin datumfont är det också på dessa.
(Ref till den svarta i post #335)
ALS 1815 i 34mm. Äntligen.

1000019905.jpg

...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
IWC ingenieur i 35 verkar i all sin enkelhet vara en snygg nedskalning från den större. Fin datumfont är det också på dessa.
(Ref till den svarta i post #335)
Utan hänsyn till galna priser: Reverso Pink gold Tribute Monoface
JLC-Reverso-Tribute-Monoface-Small-Seconds-Pink-Gold-on-Mesh-20.jpg

Med hänsyn taget till pris/realistisk köpbarhet:
Delat podium mellan GrandSeiko Springdrive UFA, Rolex OP pasteller & Ingy 35mm

Där ser man. Då var det andra priset som var fel 👍

Men det är intressant att hodinkee anger 61kUSD vilket även i staterna med lägst sales tax är åtminstone 50k mer än EU - innan nya tarifferna.
Skulle tippa på svenskt list runt 650’
Är alltid olika beroende på land/region framförallt inom EU med olika momssatser.

Men får inte ihop att det är 50k dyrare i US vs EU

Hur som haver brukar sällan dessa priser spela roll för det brukar komma någon generell prishöjning innan de är tillgängliga att köpa/landar i butik

IMG_2882.jpeg

Skulle tippa på svenskt list runt 650’
Är alltid olika beroende på land/region framförallt inom EU med olika momssatser.

Men får inte ihop att det är 50k dyrare i US vs EU

Hur som haver brukar sällan dessa priser spela roll för det brukar komma någon generell prishöjning innan de är tillgängliga att köpa/landar i butik

IMG_2882.jpeg
Amerikanska priser anges oftast ex tax eftersom det är olika i olika stater. Jag räknade på Floridas 6% för det var det lägsta jag kände till men nu när jag kollar finns det stater helt utan sales tax också så bor man där är det ju hodinkee priset som gäller förstås.

Word on the street är prishöjning redan i maj så du har nog rätt i att utsatta priser är irrelevanta

Amerikanska priser anges oftast ex tax eftersom det är olika i olika stater. Jag räknade på Floridas 6% för det var det lägsta jag kände till men nu när jag kollar finns det stater helt utan sales tax också så bor man där är det ju hodinkee priset som gäller förstås.

Word on the street är prishöjning redan i maj så du har nog rätt i att utsatta priser är irrelevanta

Korrekt priserna är ex sales tax.
US retail är garanterat lägre än 61K.

Tillbaka
Topp