Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingenieur 35 som du säger, dock priset…...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
IWC ingenieur i 35 verkar i all sin enkelhet vara en snygg nedskalning från den större. Fin datumfont är det också på dessa.
(Ref till den svarta i post #335)
ALS 1815 i 34mm. Äntligen....så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
IWC ingenieur i 35 verkar i all sin enkelhet vara en snygg nedskalning från den större. Fin datumfont är det också på dessa.
Utan hänsyn till galna priser: Reverso Pink gold Tribute Monoface...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
Förutom Ingenieur 35 så är det här några av mina favoriter,...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
Bäst vete fan, men rätt bra....så vad tycker församlingen var det bästa släppet?
55k euro![]()
Tycker denna var bäst i år, sjukt tuff, säkert omöjligt dyr och svårköpt men gillar den skarpt
Utrolig dårlig utnyttelse av arealet til å vise tiden, som en klokke skal. Hard pass. Pluss for idéen. Dårlig executed...og til 55K...stryk.![]()
Tycker denna var bäst i år, sjukt tuff, säkert omöjligt dyr och svårköpt men gillar den skarpt
Klassisk jump hour med en twist. Klart vettigare än alla blanka dussindykarur på kontor.Utrolig dårlig utnyttelse av arealet til å vise tiden, som en klokke skal. Hard pass. Pluss for idéen. Dårlig executed...og til 55K...stryk.
Kul klocka men är väl mer en gimmick. En väldigt dyr gimmick. Platina?Klassisk jump hour med en twist. Klart vettigare än alla dussindykarur på kontor.
Nej, är en gammal stolt komplikation. Ger en intressant och säregen design. Den skeva är i platina och gjord för högerarmen, bilklocka typ. Finns vanliga i guld som eg är bättre.Kul klocka men är väl mer en gimmick. En väldigt dyr gimmick. Platina?
Är den vi pratar om stål?Nej, är en gammal stolt komplikation. Ger en intressant och säregen design. Den skeva är i platina och gjord för högerarmen, bilklocka typ. Finns vanliga i guld som eg är bättre.
Nej, den skeva är i platina.Är den vi pratar om stål?
Ja du skrev det men jag citerade en bild och frågade om den var i platina med tanke på priset. Du svarade ”den skeva är i platina”. Är den jag citerade skev?Nej, den skeva är i platina.
De lanserade vanlig guld- jump hour i serieproduktion och limiterad skev i platina.Ja du skrev det men jag citerade en bild och frågade om den var i platina med tanke på priset. Du svarade ”den skeva är i platina”. Är den jag citerade skev?
Definiera skev.
Stämmer det verkligen? Såg att ”vanlig” pt listade 60k eur. Känns ju otippat att specialaren är billigare55k euro
Stämmer det verkligen? Såg att ”vanlig” pt listade 60k eur. Känns ju otippat att specialaren är billigare
Där ser man. Då var det andra priset som var fel
Skulle tippa på svenskt list runt 650’Där ser man. Då var det andra priset som var fel
Men det är intressant att hodinkee anger 61kUSD vilket även i staterna med lägst sales tax är åtminstone 50k mer än EU - innan nya tarifferna.
Där ser man. Då var det andra priset som var fel
Men det är intressant att hodinkee anger 61kUSD vilket även i staterna med lägst sales tax är åtminstone 50k mer än EU - innan nya tarifferna.
Amerikanska priser anges oftast ex tax eftersom det är olika i olika stater. Jag räknade på Floridas 6% för det var det lägsta jag kände till men nu när jag kollar finns det stater helt utan sales tax också så bor man där är det ju hodinkee priset som gäller förstås.Skulle tippa på svenskt list runt 650’
Är alltid olika beroende på land/region framförallt inom EU med olika momssatser.
Men får inte ihop att det är 50k dyrare i US vs EU
Hur som haver brukar sällan dessa priser spela roll för det brukar komma någon generell prishöjning innan de är tillgängliga att köpa/landar i butik
![]()
Amerikanska priser anges oftast ex tax eftersom det är olika i olika stater. Jag räknade på Floridas 6% för det var det lägsta jag kände till men nu när jag kollar finns det stater helt utan sales tax också så bor man där är det ju hodinkee priset som gäller förstås.
Word on the street är prishöjning redan i maj så du har nog rätt i att utsatta priser är irrelevanta
Ja har hodinkee översatt rakt av så faller hela mitt resonemangKorrekt priserna är ex sales tax.
US retail är garanterat lägre än 61K.
Ja har hodinkee översatt rakt av så faller hela mitt resonemang![]()
...så vad tycker församlingen var det bästa släppet?