• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

När det kommer till Rolex är ju för många intresset för vad som blir discontinued lika intressant. Har själv dock inga spekulationer

Vad Rolex släpper är väl redan känt?
IMG_8056.jpeg

IMG_8057.jpeg
IMG_8058.jpeg
Vad skulle GMT:n egentligen vara? Coke som först släpps i full rosé? För att sedan släppas i stål om 1-3 år?

Superjubilee med platta länkbitar?

Luktar att land dweller stämmer
IMG_1349.jpeg
Ha! Det vore ju onekligen kul om det gjorde 😃

Fick känslan att att den var påfallande låg i profilen också i det där klippet vilket håller drömmen om kvarts vid liv - men troligen är jag fel ute, de visade trots allt ett mekaniskt verk också..

7B980ADA-3B6C-4E2B-9002-3A716249B676.jpeg

Oklart varför det skulle spela mig någon roll vilket verk den har i och med att jag högst sannolikt aldrig kommer att ha en - men en del saker är bara kul att det finns någonstans där ute I guess 🤷‍♂️

Senast ändrad:
Integrert-lenke er ikke noen trend lenger, men en egen kategori som er kommet for å bli. Så var dykkerklokker en trend. Så var store klokker en trend. Så var små klokker en trend. Så var Tiffany-blue en trend. Så var...

Det er ikke lenger en trend, men permanent utvidede enkeltstående valg i klokkeverden. Hurra!

Eneste trenden er at folk kritiserer en trend, hver gang det er en trend. Det er den ekte trenden. ;)

Senast ändrad:
Det förklarar ju också varför dom slutade tillverka mofir tavlan till datejust

Jag tycker den ändå ser intressant ut, förutsatt att den är typ 36-38mm

Nu verkar det som att klockan för vanliga dödliga (yours truly included) som kronan satsar på är den här nya ”landdweller”, som kanske ligger bra i tiden med pansarvagnsband med tanke på all militär upprustning. Har inte bestämt mig vad jag tycker förens man ser den IRL. Lite osäker ang tavlan, men vi får se.

Dock så blir frågan om detta blir en ”entry level”: Vad försvinner? Varianter på Datejust? El hamnar den i datejustfacket? Vad händer med op?
Så många frågor och 3 dagar kvar!!😬

Tillbaka
Topp