• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

Sett på Reddit. IWC Ingenieur perpetual calendar. 32000 GBP. Även en keramisk ingenieur som ed sheeran syntes med nyligen lär vara en av nyheterna?

IMG_8863.jpeg

IMG_8862.jpeg

Mer och mer tecken på en Land Dweller...... blir intressant att se hur Rolex personifierar Land Dweller. Själv tänker jag på mer på Allan Edwall.
"Fri som en fågel" osv.
1743336987892.jpeg

Tavlan är lite off för min smak, men...halva internet kommer att avsky den, samma halva kommer sedan att vara sura för att de inte får tilldelning. Så det kommer säkert gå fin-fint för den. 😉

Tycker verkligen det ser ut som de modernifierat OQ bra. Caset ser bättre slimmat ut och länken ser ju otrolig ut.

Jag och @k0ltrasten diskuterade även (och jag tror att han har rätt i) att guldlänken man ser i videos är en guldversion av L-D.
Bitarna är förvisso väldigt rundade ala president - Men det är många bitar i bredd när 3d renderingen rullar framåt. Så det borde vara så.

Tycker verkligen det ser ut som de modernifierat OQ bra. Caset ser bättre slimmat ut och länken ser ju otrolig ut.

Jag och @k0ltrasten diskuterade även (och jag tror att han har rätt i) att guldlänken man ser i videos är en guldversion av L-D.
Bitarna är förvisso väldigt rundade ala president - Men det är många bitar i bredd när 3d renderingen rullar framåt. Så det borde vara så.
Gillar länken och boetten. Dock svårt för de modifierade siffrorna och den ljusa tavlan. Dock kan den ju bli riktigt bra i andra färger.

Mer och mer tecken på en Land Dweller...... blir intressant att se hur Rolex personifierar Land Dweller. Själv tänker jag på mer på Allan Edwall.
"Fri som en fågel" osv.
1743336987892.jpeg

Tavlan är lite off för min smak, men...halva internet kommer att avsky den, samma halva kommer sedan att vara sura för att de inte får tilldelning. Så det kommer säkert gå fin-fint för den. 😉

"Allan Edwall: Rolex ambassador" , det hade varit en helt unik vändning. 😂

Kan det inte vara en modern Rolex take på en BoR-länk till 1908?

Antagligen därför dom tagit bort op41 för det är så nära i storleken. Synd.. Hoppas det kommer en "damstorlek" i 36

Dette er Rolex sin 1. aprilspøk...
Ja logiken för det är stor. Lite snillen spekulerar men….
1. Linjerna och skuggorna på 6 & 9 är osymmetriska och skuggorna faller konstigt.
2. Som Adrian B/J och Lydia/Vu nämner sannolikheten att Federer skulle ha två bilder där han ”råkar” bära den och de läggs ut på hans IG är rätt osannolik…..

Men imorgon vet vi 😉

Ren spekulation från min sida, då Rolex slutar med samtliga OP36 modeller med sunburst, (silver, blå och svart) och släpper nya modeller, kanske de kör lack-tavlor för samtliga OPs så de skiljer sig från DJ.

Ren spekulation från min sida, då Rolex slutar med samtliga OP36 modeller med sunburst, (silver, blå och svart) och släpper nya modeller, kanske de kör lack-tavlor för samtliga OPs så de skiljer sig från DJ.
Med tanke på att både OP och DJ med sunburst är bland de mest populära så känns det ju som ett bra men tyvärr önsketänkande.

Med tanke på att både OP och DJ med sunburst är bland de mest populära så känns det ju som ett bra men tyvärr önsketänkande.
Föredrar personligen sunburst faktiskt. Tänkte mer att de vill särskilja tavel-färgerna mellan DJ och OP, konstigt annars att de just slutar med samtliga sumburst-tavlor 🤔, men som sagt, ren spekulation.

Tillbaka
Topp