Snyggast hittillsLite vintage Piaget
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggast hittillsLite vintage Piaget
![]()
![]()
Det är väl det explorer II är?Polon i vitguld var ju riktigt schysst, antagligen för stor för att tala om alldeles för dyr för mig.
Sen är man ju lite nyfiken på när rolex tänker släppa Cave-Dwellern.
SÅ bra!Årets mest revolutionerande släpp måste ju helt klart vara Grand Seikos nya länk med mikrojustering i låset!
![]()
![]()
Introducing: Grand Seiko Achieves World-Record Mechanical Accuracy In The SLGB001 And SLGB003 – Plus Micro-Adjust Is Now Here
With accuracy not measured in days, weeks, or months, the brand has achieved a spring-drive movement measured at ±20 seconds per year – the best for any watch powered by a mainspring.www.hodinkee.com
Håller med!Är det bara jag som tycker att Land-Dwellern är alltför plottrig? Det är för mycket som händer på en och samma gång. En enkel slät tavla hade passat bättre.
Utrikiska för emalj.Jag är lite nyfiken på varför det står Email på den här Pateken
![]()
Haha! Blev genast tvungen att provmorra "Land-Dweller!" med min bästa piratröst. Sjukt roligt att den heter så!Mjo det låter lite som något en sjörövare i en disneyfilm kallar någon för att vara taskig
Hade varit så mycket mäktigare om de introducerade den mekaniska mail-aviseringen. VC hade fått ta sina 41 stjärnhimlakomplikationer och lomma ut bakvägen...Utrikiska för emalj.
Ha nu lärde jag mig något nytt idagUtrikiska för emalj.
Jag är lite nyfiken på varför det står Email på den här Pateken
![]()
Ja den är stökig. Bikakemönstret, cyklopen, 6/9. Välj max två av motiven. Men är det inte bra konstigt att kombinera cyclop/datum med klassiska 3/6/9 och tappa 3an? Skulle helst vilja sett den med ett av motiven i taget. Sen att jag generellt har svårt för mönstrade tavlor bidrar väl också hehe.Är det bara jag som tycker att Land-Dwellern är alltför plottrig? Det är för mycket som händer på en och samma gång. En enkel slät tavla hade passat bättre.
Vulkanen(?) är ju så jävla cool.
Håller med. Jag vill dock dra det längre och tycker OQ är en mycket trevligare modell än L-D...Är det bara jag som tycker att Land-Dwellern är alltför plottrig? Det är för mycket som händer på en och samma gång. En enkel slät tavla hade passat bättre.
Lägg till det att man stoppat texten i lådor ovanpå tavelmönstret. Var mest det som gjorde mig tveksam till den första läckan, tänkte att så taffligt skulle inte Rolex designa det. 6/9 tavla är dessutom bara för dumt.Ja den är stökig. Bikakemönstret, cyklopen, 6/9. Välj max två av motiven. Men är det inte bra konstigt att kombinera cyclop/datum med klassiska 3/6/9 och tappa 3an? Skulle helst vilja sett den med ett av motiven i taget. Sen att jag generellt har svårt för mönstrade tavlor bidrar väl också hehe.
Vart hittade du detta? Google känner inte till refenLite mer info:
![]()
Vulkanen(?) är ju så jävla cool.
Såg just. Också bonkers…. Bra ersättare till tigern.Osäker på material på tavla.
![]()