• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

Lite vintage Piaget

IMG_4235.jpeg

IMG_4237.jpeg
Snyggast hittills

Årets mest revolutionerande släpp måste ju helt klart vara Grand Seikos nya länk med mikrojustering i låset!
SLGB003_clasp_1.jpg

SÅ bra!

IMG_9324.jpeg
IMG_9325.jpeg

Tankar kring Rolex nya släpp.
-Land Dweller känns kul, men den har lite väl saftig prislapp för att vara en "slimmad Tudor Royal".
-Oyster perpetual med Pistage-tavla är riktigt snyggt.
-Vem kommer köpa en GMT Master 2 - sprite i vitguld? (Mitt intryck är att Stål-versionen aldrig blev särskillt poppulär?)
-Favoriten i år är nog GMT Master 2 i roseguld med "Tiger iron"-tavlan.

1743512283133.png
1743512361800.png

Är det bara jag som tycker att Land-Dwellern är alltför plottrig? Det är för mycket som händer på en och samma gång. En enkel slät tavla hade passat bättre.
Ja den är stökig. Bikakemönstret, cyklopen, 6/9. Välj max två av motiven. Men är det inte bra konstigt att kombinera cyclop/datum med klassiska 3/6/9 och tappa 3an? Skulle helst vilja sett den med ett av motiven i taget. Sen att jag generellt har svårt för mönstrade tavlor bidrar väl också hehe.

Ja den är stökig. Bikakemönstret, cyklopen, 6/9. Välj max två av motiven. Men är det inte bra konstigt att kombinera cyclop/datum med klassiska 3/6/9 och tappa 3an? Skulle helst vilja sett den med ett av motiven i taget. Sen att jag generellt har svårt för mönstrade tavlor bidrar väl också hehe.
Lägg till det att man stoppat texten i lådor ovanpå tavelmönstret. Var mest det som gjorde mig tveksam till den första läckan, tänkte att så taffligt skulle inte Rolex designa det. 6/9 tavla är dessutom bara för dumt.

Ni som följer mässan, har Rolex meddelat än om det är det några populära modeller av intresse (sportstål, populära PM modeller m.m.) som blev discontinued?

Tillbaka
Topp