• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchmaster inbrott.

Norre

Basic
Fick detta mailet från Watchmaster.com


Dear

The following message is important and should be read in full:
We would like to apologise at this point that you are only being informed now. For investigative reasons, we were prohibited by the police from communicating what happened, sooner.

On Saturday 19.11.2022 there was a burglary in one of the vaults used by Watchmaster. Unfortunately, your watch (Rolex GMT-Master II) was also affected.

The burglary is being investigated by the Berlin State Criminal Police Office.

We immediately reported the incident to the insurance company.

We will of course keep you informed of further developments.

We deeply regret the situation that has arisen and are shocked by the criminal energy of the perpetrators. We apologise for any inconvenience caused.

We thank you in advance for your patience and cooperation.

Yours sincerely

Your Watchmaster Team.

E-Mail: [email protected]
EN: +44 (0)20 35100 477
IRE: +353 (0)1 582 21 01
DE: +49 (0)30 3080 6565

www.watchmaster.com
 
Senast ändrad:
Vad är detta? Får scammervibbar.

”Vi har stulit din klocka, du behöver inte kontakta polisen”.

1F43675C-6DE8-4851-A266-00F2155278D8.jpeg
BE0D0A35-CD60-4A8B-85A7-8F235BAC419A.jpeg
 
Förstår inte. Känner inte till wristmaster, men menar du @Norre att de skulle ha en klocka som är din av nån anledning och som nu skulle blivit stulen?
 
Kollade oxå, verkar vara både ris o ros med detta ftg, men antar du hade din till försäljning ? Och att den var försäkrad o de ersätter…
 
Yes. Deras försäkring täcker deras förluster.
Jag har kontrakt på försäljning på 13.395€.

Mailade dem.
Men det kan ta lite tid att få sin ersättning.
Ville bara informera folket på forumet att de haft inbrott om det är fler som har klockor till försäljning på Watchmaster.
 
Kanske en klassisk "exit"? Inte helt ovanligt isåfall. Den där gråhandlaren i Sverige vad han nu hette gjorde väl en "exit" och drog till hemlandet med alla klockor för några år sen? Tauer bauer nåt? Kanske minns fel på namn.

Förhoppningsvis är det legit, men känns skumt. Vadå "affected". Varför inte tala ur skägget?
 
Värt tiden att läsa de negativa omdömena.
Yes inte fn skickar man en klocka till tredje partare utrikes för sälj från Sverige , utan rejäl due diligence, vad är det för fel på ks, våra svenska gråisar och för all del andra svenska säljforas el chrono24 , om man vill nå utrikes audience….synd om de drabbade här, de tycks både ha inbrott ?? ( el ren BS ?) och operational issues (eget tjuveri ? )
 
Yes. Deras försäkring täcker deras förluster.
Jag har kontrakt på försäljning på 13.395€.

Mailade dem.
Men det kan ta lite tid att få sin ersättning.
Ville bara informera folket på forumet att de haft inbrott om det är fler som har klockor till försäljning på Watchmaster.
Den gamla klassikern. Hoppas verkligen det löser sig för dig men om det börjar trilla in ”märkliga bortförklaringar” till varför du inte får dina pengar omgående så gör en polisanmälan.
 
Kanske en klassisk "exit"? Inte helt ovanligt isåfall. Den där gråhandlaren i Sverige vad han nu hette gjorde väl en "exit" och drog till hemlandet med alla klockor för några år sen? Tauer bauer nåt? Kanske minns fel på namn.

Förhoppningsvis är det legit, men känns skumt. Vadå "affected". Varför inte tala ur skägget?
Var det den dära &tragiska händelsen* som aldrig kom fram? Hette det mywatch? Typ 2020
 
Fifän. Hoppas det ordnar sig för alla säljare. Låter jäkligt suspekt alltihop dock, killgissar tyvärr som nämnts ovan på en "exit".
 
Kanske en klassisk "exit"? Inte helt ovanligt isåfall. Den där gråhandlaren i Sverige vad han nu hette gjorde väl en "exit" och drog till hemlandet med alla klockor för några år sen? Tauer bauer nåt? Kanske minns fel på namn.

Förhoppningsvis är det legit, men känns skumt. Vadå "affected". Varför inte tala ur skägget?
Känns som att de är för stora för en exit scam.
Har sålt tre Rolex genom den tidigare.
De är ok, lite dåliga med deras valuta kurs när de betalat ut pengarna. Men annars bra.
 
Minns inte namn. Hade väl nån liten affär i södra sverige nånstans ett tag? Minnet är suddigt så bäst att inte sprida rykten när man inte har full koll...
Mm. Var denna jag tänkte på, säkert inte samma som du tänkte på

 
Nej inte det jag menar. Det jag tänker på var tidigare.
Det var denna jag menade. Ingen aning om hur soppan slutade. Det är som sagt inte helt riskfritt att anlita gråhandlare med allt som kan hända från vanliga konkurser, bedrägerier och inbrott.
 
Fick detta precis.

Dear Mr.

the LKA Berlin(police) has confirmed that they will send us an official letter shortly.Our insurance coverage is such that in the event of a loss, you will be treated the same as if you had sold the watch.I am really sorry that we together with you are affected by such a crime and I will continue to inform you as soon as we have new information.

Kind Regards | Mit freundlichen Grüßen,
Alexandros Savvidis


E-Mail: [email protected]
DE: +49 (0)30 3080 6565
AT: +43 (0)1 2535 857
EN: +44 (0)20 35100 477

www.watchmaster.com
 
Senast ändrad:
Fick detta precis.

Dear Mr. Billqvist,

the LKA Berlin(police) has confirmed that they will send us an official letter shortly.Our insurance coverage is such that in the event of a loss, you will be treated the same as if you had sold the watch.I am really sorry that we together with you are affected by such a crime and I will continue to inform you as soon as we have new information.

Kind Regards | Mit freundlichen Grüßen,
Alexandros Savvidis


E-Mail: [email protected]
DE: +49 (0)30 3080 6565
AT: +43 (0)1 2535 857
EN: +44 (0)20 35100 477

www.watchmaster.com
Det låter väl bra, hoppas du får pengar utan massa strul, en nyfiken fråga, varför väljer du sälja via dem, lite bättre bet ? Läste på lite kring dåliga recensioner, handlade mest om kunder som ej läst på det finstilta samt att de bedriver en verksamhet med massa förbehåll och fees, vilket i sig icke är konsigt, tvärtom , och man har som brukare av tjänsten eget ansvar att ta reda på fakta innan…
 
Google translate:

Enligt t-online research stals föremål för minst tio miljoner euro ensam från en hyresgäst under rånet av flera skåp i ett valv på Fasanenstrasse i Berlin i lördags. Bland stöldgodset fanns 1 000 klockor från Watchmaster – en av Europas största aktörer inom handeln med certifierade och begagnade lyxklockor. På redaktionens fråga bekräftade företaget att klockorna värda över tio miljoner euro hade försvunnit från valvet. Totalt förvarades cirka 2 200 exemplar av återförsäljaren i kassaskåpet vid tidpunkten för inbrottet.

Klockhandlaren anmälde förlusten till polisen i söndags . Endast en del av de stulna 1 000 klockorna av olika modeller ägs av företaget. Majoriteten tillhör kommissionärer, det vill säga kunder som säljer sina klockor genom Watchmaster – med en provision på mellan 15 och 20 procent som går till återförsäljaren.
Över 900 drabbade personer informerades av Watchmaster på onsdagen om förlusten av klockorna efter godkännande av Statens kriminalpoliskontor (LKA). – Sedan dess har det kommit in många samtal, säger Meyer. "Våra kunder vill gärna få betalningssäkerhet från Watchmaster. Tyvärr kan vi inte ge några detaljer om detta ännu", fortsätter han.

 
Hade totalt missat detta. Hade ett erbjudande från dom om att sälja en klocka på kommission men backade ur då jag inte var villig att ta risken med att skicka en klocka utomlands utan att först ha pengarna på kontot. Risken finns ju alltid för konkurs, brand, stöld osv.
3EA2B887-EF75-46DE-B939-F08749381543.jpeg
 
Jag har fått mail från dem att de kommer att betala ut beloppet som vi bestämde, minus deras 12%.

Det är ett försäkringsärende och en pågående polisutredningen.

Så det är lite skit samma för mig om klockan säljes eller om de blev stulen.

Jag har använt Watchmaster många gånger och det har alltid fungerat perfekt.
Det är ett stort bolag, inte någon privatperson som kör.

/M
 
Nytt från "stölden" på watchmaster.

Dear Martin,
As already announced, we would like to give you another update on the state of affairs and inform you about the further steps in connection with the dispute with the insurance company.

Even after the last meeting with Mannheimer Versicherung AG on 10.05.2023, which took seven hours, the insurer did not show any reaction to our requests for payment. At the same time, the insurer did not request any additional documents.

It is still not clear why Mannheimer Versicherung AG has not yet settled the claim.

Under these circumstances, Dr. Hackländer, in his function as insolvency administrator of Watchmaster ICP GmbH, filed a lawsuit against Mannheimer Versicherung AG with the Berlin Regional Court on 23 June 2023.

Unfortunately, this step has become necessary due to the behaviour of Mannheimer Versicherung AG, even though we have to expect a process lasting several years. It is simply unacceptable that the insurance benefit owed by Mannheimer Versicherung is not paid and that Watchmaster's customers and employees are the ones who suffer from this situation.

Due to the insolvency, Watchmaster ICP GmbH must finally cease operations on 30.06.2023. This means that all Watchmaster email addresses will be terminated as of this date. Please therefore direct all future enquiries directly to the insolvency administration at:
[email protected]


This situation has turned into an exhausting test of patience for all those affected. We would therefore like to thank all our customers all the more for their overwhelmingly supportive and cooperative relationship since the events of 19.11.2022 and apologise once again for the circumstances that have arisen. We would also like to take this opportunity to thank our staff for their tireless efforts despite the great uncertainty.

The Watchmaster team will continue to accompany the process within the framework of the lawsuit and will of course support Dr Hackländer in enforcing the lawful claims.

CONFIDENTIALITY NOTICE: This message is confidential. It may only be read, copied or used by the intended recipient and addressee.

Detta är såklart bara skitsnack från deras sida. Ju mer man läser desto tydligare blir det att det är ett insider jobb.


Jag mailade dem följande mail, men de har inte svarat.


Hello and thank you for your letter.

It doesn't look good for you guys, the rumor is going around the web that the Watchmaster is a scam and that the robbery must have been an inside job.

I have my own business and I have a insurance. That insurance is paid out immediately if something happens.

The only time the insurance is denied is if there are any uncertainties, for example an insurance fraud or something else criminal.

Your insurance company refuses to pay you the money (you claim). But you don't write why they refuse to pay out the money. How can they deny you if you paid the invoices to the insurance company?
Well, they can deny if everything doesn't look correct from your side. If there are any criminal activity.

You write that "we have to expect a process lasting several years", it is not something that your customers "must accept".

Isn't it better that you are honest with your customers and tell the truth? You have already lost to Chrono24, no one will use you in the future. Not when you pick up the watches with UPS in 24 hours, but getting your watch back or the money for the watch takes years. Who will trust you now?

Now that you cannot offer any insurance, there will be even more resistance to using your services.

I have spoken to my insurance company about my watch. If I do not receive my watch from you now that the contract expires, I will have to report Watchmaster for theft to the police in Sweden. Because you stole my watch, I can't get it back because "someone" stole it from you.

So how do we proceed?

I will post my email and your response from you on the watch forums where the Watchmaster situation is discussed.

/Martin


Jag har gjort en polisanmälan och anmält ärendet till mitt försäkringsbolag. Men det är komplicerat när jag självmant lämnar över klockan till ups, inget våld eller hot har förekommit. Men dock en stöld på mitt kontrakt med dem löpte ut 230622.

Om de svarar så klistrar jag in svaret här.

/M
 
Nytt från "stölden" på watchmaster.

Dear Martin,
As already announced, we would like to give you another update on the state of affairs and inform you about the further steps in connection with the dispute with the insurance company.

Even after the last meeting with Mannheimer Versicherung AG on 10.05.2023, which took seven hours, the insurer did not show any reaction to our requests for payment. At the same time, the insurer did not request any additional documents.

It is still not clear why Mannheimer Versicherung AG has not yet settled the claim.

Under these circumstances, Dr. Hackländer, in his function as insolvency administrator of Watchmaster ICP GmbH, filed a lawsuit against Mannheimer Versicherung AG with the Berlin Regional Court on 23 June 2023.

Unfortunately, this step has become necessary due to the behaviour of Mannheimer Versicherung AG, even though we have to expect a process lasting several years. It is simply unacceptable that the insurance benefit owed by Mannheimer Versicherung is not paid and that Watchmaster's customers and employees are the ones who suffer from this situation.

Due to the insolvency, Watchmaster ICP GmbH must finally cease operations on 30.06.2023. This means that all Watchmaster email addresses will be terminated as of this date. Please therefore direct all future enquiries directly to the insolvency administration at:
[email protected]


This situation has turned into an exhausting test of patience for all those affected. We would therefore like to thank all our customers all the more for their overwhelmingly supportive and cooperative relationship since the events of 19.11.2022 and apologise once again for the circumstances that have arisen. We would also like to take this opportunity to thank our staff for their tireless efforts despite the great uncertainty.

The Watchmaster team will continue to accompany the process within the framework of the lawsuit and will of course support Dr Hackländer in enforcing the lawful claims.

CONFIDENTIALITY NOTICE: This message is confidential. It may only be read, copied or used by the intended recipient and addressee.

Detta är såklart bara skitsnack från deras sida. Ju mer man läser desto tydligare blir det att det är ett insider jobb.


Jag mailade dem följande mail, men de har inte svarat.


Hello and thank you for your letter.

It doesn't look good for you guys, the rumor is going around the web that the Watchmaster is a scam and that the robbery must have been an inside job.

I have my own business and I have a insurance. That insurance is paid out immediately if something happens.

The only time the insurance is denied is if there are any uncertainties, for example an insurance fraud or something else criminal.

Your insurance company refuses to pay you the money (you claim). But you don't write why they refuse to pay out the money. How can they deny you if you paid the invoices to the insurance company?
Well, they can deny if everything doesn't look correct from your side. If there are any criminal activity.

You write that "we have to expect a process lasting several years", it is not something that your customers "must accept".

Isn't it better that you are honest with your customers and tell the truth? You have already lost to Chrono24, no one will use you in the future. Not when you pick up the watches with UPS in 24 hours, but getting your watch back or the money for the watch takes years. Who will trust you now?

Now that you cannot offer any insurance, there will be even more resistance to using your services.

I have spoken to my insurance company about my watch. If I do not receive my watch from you now that the contract expires, I will have to report Watchmaster for theft to the police in Sweden. Because you stole my watch, I can't get it back because "someone" stole it from you.

So how do we proceed?

I will post my email and your response from you on the watch forums where the Watchmaster situation is discussed.

/Martin


Jag har gjort en polisanmälan och anmält ärendet till mitt försäkringsbolag. Men det är komplicerat när jag självmant lämnar över klockan till ups, inget våld eller hot har förekommit. Men dock en stöld på mitt kontrakt med dem löpte ut 230622.

Om de svarar så klistrar jag in svaret här.

/M

Om jag förstår det rätt så förvaltas firman nu av en advokat (White & Case är en välkänd stor advokatfirma) som ett resultat av deras insolvens. Nu gissar jag bara (eftersom jag inte vet hur tysk konkurslagstiftning fungerar) , men jag misstänker att advokaten (som ngn sorts konkursförvaltare) kommer att avveckla eller sälja hela verksamheten och som en del av det så kommer man att försöka att ersätta kunder och andra fordringsägare i den mån det finns några tillgångar.

 
Tillbaka
Topp