• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

NTWATCHES

Vad borde diskuteras? Rörelsen är konkad och ev fordringsägare har rimligtvis agerat på lämpligt sätt. Eller är NT Watches fortfarande aktiva?

Om inte så lär denna tråd vara låst så snart någon admin avstår lite helg för att städa upp.
Du har inte funderat på om det är medlemmar på detta forum som blivit bedragna av NT Watches - empati...

Välkommen tillbaka! :)

Forumet "publicerar" det som folk väljer att posta om. I detta fall så är det inte så himla mycket att säga iom NT Watches konkat.
Alla trådar om ämnet har låsts här på forumet. Det finns mycket att säga men det bedöms inte som lämpligt av de som modererar forumet.
För att ändå kort sammanfatta så har förre ägaren till NT watches bytt namn och inte helt slutat med att förmedla klockor.

Alla trådar om ämnet har låsts här på forumet. Det finns mycket att säga men det bedöms inte som lämpligt av de som modererar forumet.
För att ändå kort sammanfatta så har förre ägaren till NT watches bytt namn och inte helt slutat med att förmedla klockor.
På ett klockforum är information om detta högintressant. Nu har dessutom pressen publicerat en del om detta. Allt nytt om denne skurk är ju allmännyttig information. Kan du berätta mer?...

Se där. Då kan kanske diskussionen fokusera på det och isåfall varna för hans nya verksamhet. Även om jag tvivlar på att grundtanken är att luras så är det alltför vanligt att krisande verksamheter mjölkas ur på slutet vilket drabbar kunder, leverantörer mm.

Om det nu stämmer och att han har en verksamhet som vi kan kolla på. Var säljer han sina klockor numera? Fokus på tråden borde vara detta och inte det som är mitt i en myndighetsprocess.

Se där. Då kan kanske diskussionen fokusera på det och isåfall varna för hans nya verksamhet. Även om jag tvivlar på att grundtanken är att luras så är det alltför vanligt att krisande verksamheter mjölkas ur på slutet vilket drabbar kunder, leverantörer mm.
Du är okunnig om kriminella personligheter - detta skapas under lång tid, det finns mycket forskning om det ,och att denna Tanner som han hette inte tidigare har en historik av oegentligheter bakom sig tror jag är mindre sannolikt...

Senast ändrad:
Du är okunnig om kriminella personligheter - detta skapas under lång tid, det finns mycket forskning om det ,och att denna Tanner som han hette inte tidigare har en historik av oegentligheter bakom sig tror jag är mindre sannolikt...
Jag är totalt ointresserad av kriminella personligheter. Det borde finnas andra forum för att diskutera sånt. Det vi däremot kan diskutera är den eventuellt nya verksamheten.

Att bara göra konkurs är inte kriminellt. Däremot finns det saker som ofta hänger ihop med konkurser som kan vara kriminella.

Om det nu stämmer och att han har en verksamhet som vi kan kolla på. Var säljer han sina klockor numera? Fokus på tråden borde vara detta och inte det som är mitt i en myndighetsprocess.
Är rätt säker på att detta är hans nya tillhåll: http://exklusivewatches.de/ - finns även på Chrono24 under samma namn, dvs Exklusive Watches.

Edit: Googlar man på "NT Watches" så kommer hans Chrono24-sida upp under det nya namnet (http://www.chrono24.se/search/index.htm?customerId=15721&dosearch=true) in som femte resultat ungefär.

Senast ändrad:
Jag är totalt ointresserad av kriminella personligheter. Det borde finnas andra forum för att diskutera sånt. Det vi däremot kan diskutera är den eventuellt nya verksamheten.

Att bara göra konkurs är inte kriminellt. Däremot finns det saker som ofta hänger ihop med konkurser som kan vara kriminella.
[/ATTACH]
NT-watches-konsument-i-kläm.jpg
HD--NT-watches.jpg

Bilagor

• HD--NT-watches.jpg
    HD--NT-watches.jpg
    195.9 KB · Visningar: 30
Självklart är det av intresse att veta var en starkt misstänkt bedragare dragit igång ny verksamhet.

Jag tycker också att det finns en intressant principdiskussion här; den om att köpa säljaren. Hur gör man det tillförlitligt när man träffar en supertrevlig och slipad bedragare? Vad ser vi som "bra säljare"? Är det bara bra priser och snabb leverans? Bryr vi oss om ifall klockorna är stulna, om säljaren betalar moms osv?

Ja? Låt den rättsliga processen hantera det. Vad mer finns det att diskutera förutom att varna för hans nya business. Gör isåfall det i Goodguy/Badguy-sektionen som sig bör..

Det finns ruttet folk överallt och jag ser inte att denna diskussion leder till något alls. Varför inte diskutera klockor istället?

Ja? Låt den rättsliga processen hantera det. Vad mer finns det att diskutera förutom att varna för hans nya business. Gör isåfall det i Goodguy/Badguy-sektionen som sig bör..

Det finns ruttet folk överallt och jag ser inte att denna diskussion leder till något alls. Varför inte diskutera klockor istället?
Civilkurage är nog inte din starka sida - eller empati. Du säger att du inte bryr dig om kriminella personligheter - säg det till Niklas vars oerhört familj blev hårt drabbade av rånet i deras hem...

Senast ändrad:
Civilkurage är nog inte din starka sida - eller empati. Du äger att du inte bryr dig om kriminella personligheter - säg det till Niklas vars familj blev hårt drabbade av rånet i deras hem...
Är du helt dum i huvet? Jag upplever inte att vi behöver diskutera brott och brottsliga personligheter på KS. Ser du en lång tråd om rånet av Niklas? Jag ser en fin tråd där jag och typ resten av forumet uttryckt vår empati om det som drabbat han och hans familj. Det finns dock ingen tråd som diskuterar brottet och den/de som utförde det. Detta är ett *drumroll* KLOCKFORUM.

Är du helt dum i huvet? Jag upplever inte att vi behöver diskutera brott och brottsliga personligheter på KS. Ser du en lång tråd om rånet av Niklas? Jag ser en fin tråd där jag och typ resten av forumet uttryckt vår empati om det som drabbat han och hans familj. Det finns dock ingen tråd som diskuterar brottet och den/de som utförde det. Detta är ett *drumroll* KLOCKFORUM.
Om det inte är du som blivit drabbad eller upplevt då är allmännyttig information alltså ointressant. Ni övriga på forumet kan fundera på varför denne Per går i affekt över information om en skurk/kriminell person- Du kanske ska be Niklas ta bort sin tråd om information om det hemska/vidriga rånet mot sin familj eftersom det är ett brott begånget...

Senast ändrad:
Om det inte är du som blivit drabbad eller upplevt då är allmännyttig information alltså ointressant. Ni övriga på forumet kan fundera på varför denne Per går i affekt över information om en skurk/kriminell person- Du kanske ska be Niklas ta bort sin tråd om information om det hemska rånet mot sin familj...
Per skriver och du tolkar det helt galet.

Stäng tråden, den tillför ingenting finns en tråd i ämnet och som denna ser ut är det bara pajkastning.

Tyckte iofs att det var lite tråkigt att förra posten låstes innan OP kunde lägga upp ev bilder och serie och ref nr,

Klockan är ju borta oavsett om den hamnar i en gråzon med polis/försäkringsärende

Tyckte iofs att det var lite tråkigt att förra posten låstes innan OP kunde lägga upp ev bilder och serie och ref nr,

Klockan är ju borta oavsett om den hamnar i en gråzon med polis/försäkringsärende
- Jo, och varför låses trådarna om NT Watches? Det borde vara i forumägarnas intresse att publicera information om denne skurk...

Du går verkligen "all in" varför skriver du inte i en redan befintlig tråd?? på så sätt håller du tråden om NT vid liv. Genom att starta nya så glöms kanske den första tråden bort och viktig information med den.

Tillbaka
Topp