• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchroll och annat som inte är tillverkat i Kina

Thompa700

Basic
Behöver en Watchroll eller liknande förvaring för några klockor när jag är på resande fot.

Vill stödja våra Europeiska (och gärna Nordiska) företag, och även av andra skäl vill jag undvika produkter från Kina.

Kan någon här tipsa om produkter/tillbehör till klockor som ni vet tillverkas inom EU?
Tänker att det kanske är fler som är intresserade av samma ämne.

Hemslöjd? Nej, den tråden har jag inte koll på.

Tänker att frågan borde ha ställts många gånger här i forumet, eller är det så att klockälskarna här inte bryr sig om var sakerna är tillverkade?
För ett antal år sedan vet jag att det fanns flera Svenska företag som gjorde produkter inom läder. Exempelvis manualer till lite finare sportbilar. Jag minns att jag pratade om konkurrensen från Kina med ägaren till en av dessa firmor, och även fast han medgav att det aldrig går att hålla de priserna berättade han för mig att det inte alls måste vara SÅ dyrt. Han visade några produkter och vad han sålde dem för. Det var inte några större pengar och han påstod att han tjänade pengar.

Har du kikat i hemslöd-tråden?

”Min” skräddare, som är en rolig prick som gått både på tillskärarakademien och som lärling hos Lejonkulan, snodde ihop denna åt mig. Han gör gärna fler, sa han.
Vegitabiliskt garvat Tärnsjöläder, antal platser, storlek och färg (samt skinntyp) på beställning. Kan fås med monogram eller liknande också.
Undrar om han inte sa att han ville ha en 1500 för en liknande min, ut till kund?
85B6AD43-4540-46DA-AB2C-187DFAEA1871.jpeg
2662D781-B6A5-4421-80E3-EB5AECABC967.jpeg

PK i klockvärlden. Se där.

Lokalproducerat inger för mig en härlig känsla men föredrar att se det som ett val hellre än en effekt av att välja bort annat pga diverse åsikter.

Finns en kille som tillverkar lädergods från sin källare i Vasastan i Stockholm. En Googling bort bör du hitta om han kan tillverka något åt dig.

PK i klockvärlden. Se där.

Lokalproducerat inger för mig en härlig känsla men föredrar att se det som ett val hellre än en effekt av att välja bort annat pga diverse åsikter.

Finns en kille som tillverkar lädergods från sin källare i Vasastan i Stockholm. En Googling bort bör du hitta om han kan tillverka något åt dig.

Daniel Ankarstrand är herren du pratar om! Ni finner hans produkter under https://sibirienstockholm.com men dessvärre tillverkar han ej watchrolls i dagsläget. Däremot kan man nog dra iväg ett mail till honom och se ifall det går att lösa.

Om ni vill lyxa till det. Franska Faure Le Page. Denna får alltid följa med på resor :)

365FAE3A-0078-4B26-A3FC-76F5259D0325.jpeg
E9073FC7-71C2-4E3A-B6AD-D640A332B9E3.jpeg

ff1.PNG
f2.PNG
Dessa var ju sjukt läckra! Lite kul lösning med "väskor i väskan" för 4 klockor men känns samtidigt som väskan blir onödigt stor?

Behöver en Watchroll eller liknande förvaring för några klockor när jag är på resande fot.

Vill stödja våra Europeiska (och gärna Nordiska) företag, och även av andra skäl vill jag undvika produkter från Kina.

Kan någon här tipsa om produkter/tillbehör till klockor som ni vet tillverkas inom EU?
Jag tänker och agerar likadant. All heder.

Någon här som testat Klockrulle från http://www.urmas.se ?
Jag har insett att jag behöver en och vill inte lägga 5-8 000 på en men heller inte ha nån skit för 200 kr. Tycker deras verka snygga och bra. Nån mer erfarenhet av dem ? 😊

Om ni vill lyxa till det. Franska Faure Le Page. Denna får alltid följa med på resor :)

365FAE3A-0078-4B26-A3FC-76F5259D0325.jpeg
E9073FC7-71C2-4E3A-B6AD-D640A332B9E3.jpeg

ff1.PNG
f2.PNG
Måste säga: wow .. så jävla snygga dessa var.
Blev lagom sugen på deras watchroll för 3 klockor. Dock önskar jag varje klocka hade separerat fack för att minska risk för att dem ska slå ihop med varandra.. deras one watch roll som du hade var juh 10/10 !

Våra watch rolls tillverkas i EU med Italienskt läder. Till skillnad från många andra watch rolls har vi riktig mocka på insidan och inte alcantara som är ett syntetiskt material.

Tillbaka
Topp