• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchroll och annat som inte är tillverkat i Kina

Våra watch rolls tillverkas i EU med Italienskt läder. Till skillnad från många andra watch rolls har vi riktig mocka på insidan och inte alcantara som är ett syntetiskt material.

När får ni in era watchroll för 3 klockor (svart) i lager igen ?

Om ni vill lyxa till det. Franska Faure Le Page. Denna får alltid följa med på resor :)

365FAE3A-0078-4B26-A3FC-76F5259D0325.jpeg
E9073FC7-71C2-4E3A-B6AD-D640A332B9E3.jpeg

ff1.PNG
f2.PNG
Kaxigt att bara ha denna som handbagage.

Det var ett tag sedan nu, men jag hade mail-kontakt med Urmas.se som skrev tillbaka till mig och berättade att de letar leverantör för produktion i Sverige, men att det antagligen kommer ta tid. Är man liten handlare i en relativt liten bransch krävs det säkerligen både tid och stort engagemang för att inte fastna i det globala tänket.

För egen del har jag inte köpt någon watchroll än. Det får ta tid. Precis som innan jag bestämmer mig för ev. nytt inköp av en klocka. Saker och ting ska inte stressas fram.

Om ni vill lyxa till det. Franska Faure Le Page. Denna får alltid följa med på resor :)

365FAE3A-0078-4B26-A3FC-76F5259D0325.jpeg
E9073FC7-71C2-4E3A-B6AD-D640A332B9E3.jpeg

ff1.PNG
f2.PNG

Är du nöjd med din rulle från FLP? Hur är storleken på kuddarna? Tror du den kommer funka bra med 16,5-17cm handled?

Du har väl haft lite andra rullar också om jag inte tar helt fel? Hur är kvaliteten FLP jämfört med Bosphorus?

Är du nöjd med din rulle från FLP? Hur är storleken på kuddarna? Tror du den kommer funka bra med 16,5-17cm handled?

Du har väl haft lite andra rullar också om jag inte tar helt fel? Hur är kvaliteten FLP jämfört med Bosphorus?

Fortfarande nöjd, och kuddarna kommer att passa med tanke på att de är utformade mer som kuddarna i Rolex boxarna. Man kan alltså vika ihop dem lite.

Kvalitén på materialet är nog lite same same. Hantverket är dock lite högre på FLP. Mönstret är som på Goyard, handmålat.

Hade jag inte redan köpt två rullar från Bosphorus så hade jag nog köpt fler från FLP.

Prenumerera på FLP nyhetsbrev. Ibland kör de fri frakt och ibland slänger de med en liten gåva
892FE028-BCAD-4FC2-B21E-CD06DA29222D.jpeg

Fortfarande nöjd, och kuddarna kommer att passa med tanke på att de är utformade mer som kuddarna i Rolex boxarna. Man kan alltså vika ihop dem lite.

Kvalitén på materialet är nog lite same same. Hantverket är dock lite högre på FLP. Mönstret är som på Goyard, handmålat.

Hade jag inte redan köpt två rullar från Bosphorus så hade jag nog köpt fler från FLP.

Prenumerera på FLP nyhetsbrev. Ibland kör de fri frakt och ibland slänger de med en liten gåva
892FE028-BCAD-4FC2-B21E-CD06DA29222D.jpeg
Grymt, tack. Den ser riktigt fin ut. Har köpt några från Bosphorus och har en på väg ifrån Combat Straps, men man kan väl aldrig ha för många watch rolls så får se om det blir en rulle från FLP också 🙂

Hej!
Det verkar som Bosphorus har trevliga klockrullar. Är det någon som vet om man får betala tull och moms på deras beställningar? @Ukjent

Senast ändrad:
Hej!
Det verkar som Bosphorus har trevliga klockrullar. Är det någon som vet om man får betala tull och moms på deras beställningar? @Ukjent
Kvaliteten är riktigt bra. Det är nog lite gambling om du får betala tull och moms eller inte. Vet att dom har skrivit ner värdet ibland, men också varit med om att dom inte har gjort det.

Jag har fortfarande kvar en lila som jag funderar på att sälja. Samma modell som denna som jag sålde för någon månad sen.

Beställde en rulle för fyra klockor. Blir spännande att se hur lång tid det tar. Har man tur så kanske det finns på lager det man beställde.

Beställde en rulle för fyra klockor. Blir spännande att se hur lång tid det tar. Har man tur så kanske det finns på lager det man beställde.
Kul! Vad blev det för modell? :)
Beställer du en av dom som ligger under "Next day shipping" så skickas dom direkt, men går du till "watch rolls" och sen väljer där så tar det någon månad iaf. Jag gjorde det mistaget första gången jag bestälde från dom.

Kul! Vad blev det för modell? :)
Beställer du en av dom som ligger under "Next day shipping" så skickas dom direkt, men går du till "watch rolls" och sen väljer där så tar det någon månad iaf. Jag gjorde det mistaget första gången jag bestälde från dom.
Bra att du sa detta. Hade såklart handlat en som inte fanns. Skickade ett mejl att jag vill byta till en

GALATA PARCHMENT PATINA BLUE WATCH ROLL.​

Verkligen! Jag gillar nog känslan i Bosphorus sina mera, men FLP sin är otroligt snygg och känns riktigt bra.

Jag har en till på väg från Aaron Bespoke/Combat Straps som borde komma nästa vecka. Hört väldigt mycket bra om dom, men den var inte direkt billig så ska bli kul att se hur den är.

Testade en från IFL Watches för en stund sen och kvaliteten på den tyckte jag var långt under förväntan, speciellt med tanke på priset.
F9D2630F-9C51-4DFF-82DC-F23B51577E1D.jpeg

Inte denna jag har beställt, men så ser rullerna från Aaron Bespoke ut. Görs på beställning i valfri färg, läder och design.

Wow, så bra!

Ser att du har en watchroll i bakgrunden, tror jag ska slå till på en men undrar om man orkar plocka sin daily in och ut varje dag?
Jag brukar lägga klockan jag har på armen på en watch stand och ibland i en watch roll och tycker inte det är så jobbigt med rullen.

Här är den jag har i bakgrunden.

39C06923-715B-438F-A069-151A9CB313DC.jpeg
752130DB-D765-478C-A514-12B9684026F3.jpeg

Tillbaka
Topp