• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchroll och annat som inte är tillverkat i Kina

Jag brukar lägga klockan jag har på armen på en watch stand och ibland i en watch roll och tycker inte det är så jobbigt med rullen.

Här är den jag har i bakgrunden.

39C06923-715B-438F-A069-151A9CB313DC.jpeg
752130DB-D765-478C-A514-12B9684026F3.jpeg
Fakealligator? Känns inte det lite tråkigt i den prisklassen?

Nej, det tycker jag inte. Jag gillar färgen, hur den ser ut och kvaliteten är fantastisk. Det var dom kraven jag hade när jag köpte den så jag är nöjd.
Hade det varit alligator hade jag troligen inte köpt den.
1648210344690.png

För den som uppskattar äkta krokodilläder har vi dessa

Vill sparka liv i denna tråden då jag är ute och fiskar efter ny förvaring i form av någon box eller winder. Funderade först kring (funderar fortfarande) på Wolf1834 winder eller box i brittish racing green.

Riktigt fina tycker jag, men tillverkade i Kina.

Petra watchcase från https://www.bosphorusleather.com/collections/petra-watch-case är också riktigt fina och enligt uppgift tillverkad i Turkiet.

Men om man vill ha något från ”närområdet” vad känner ni då till på rak arm? Elie bleu kan jag inte motivera ekonomiskt. Men vill ha något lite tjusigare än den Peli case jag använder för tillfället.

Hittade dessa https://www.sacher-schmuckkoffer.co...Path=/Shops/64612968/Products/2018.515.150144 som beskrivs som 100% handmade in Germany.

De har väll ok design, men måste säga att jag föredrar de tidigare nämnda.

Edit.
Några varianter från Italien har jag sprungit på senaste timmen.

Från Portugal.

Made in Spain.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp