• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Vardek

Cartier
2-Faktor
Svarade precis på ert mail tror jag. :)

Kan skriva det här om fler undrar.

Tyvärr så är det ingen av de vanliga leverantörerna som jag varit i kontakt med som vill tillverka modellen i 19mm just nu. Så jag har dessvärre ingen leveransdatum för den produkten.

Tyckte inte heller att kvalitén var lika bra från den leverantör som tidigare kunde lösa 19mm.

Men jag ska höra mig för igen och kolla runt med andra leverantörer.

Ang Gummi Curved Clasp i 21mm ska jag kolla upp det. Har för mig att vanliga Gummi Curved i 21mm inte passar nya Submariner.

Japp! Tänkte också att jag skriver här istället eftersom fler kanske undrar. Speciellt band som passar nya suben med originalspänne tror jag många uppskattat. De du har till den äldre varianten är så jäkla bra! Nu finns typ bara Rubber B och Everest och Rubber B tycker jag är på tok för hård i gummit så den nästan gör ont.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn Vet du om något av dina integrerade gummin passar Railmaster 40 mm (den nya som på bilden alltså, inte gamla varianten)? Funderar på om Curved Premium kanske kan passa?

1000007055.jpg

Det vet jag tyvärr inte. Har nog aldrig sett gummit på just en Railmaster. Men skulle ni chansa och det inte passar är det ju bara att peta dit ett frimärke och skicka i retur.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som har en bild på en klocka med denna modell? 🙂

 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Klämde på ett ”Pilot FKM” igår, är det samma feeling i material och finish på ”Grovt FKM” @Feskarn ?

Har tre stycken i korgen men inte riiiktigt redo att trycka igenom köpet 😝
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har en bild på en klocka med denna modell? 🙂


Vet inte om denna bilden kan vara till någon hjälp. Jag får annars slänga på gummit på någon klocka så du kan få några riktiga inspirationbilder.

Crosspattern.JPG
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Någon uppdatering på om / när gummi till 41mm submariner kan komma att bli tillgängliga? :)

Nej tyvärr inte. De flesta leverantörer tillverkar bara en modell av 20 och 21mm och det gummit passar tyvärr ute Submariner i 41mm vad jag har hört. Men jag har skrivit upp det så jag ska ta tag i det snart och se om jag får tag i någon som tillverkar fler olika modeller.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vet inte om denna bilden kan vara till någon hjälp. Jag får annars slänga på gummit på någon klocka så du kan få några riktiga inspirationbilder.

Crosspattern.JPG

Tack!
Blev ett par böjda banstift först för att prova originalgummit (tror de är ett måste) sen antingen beställa gummi, canvas eller mesh beroende på om det passar 🙂

Edit: Eller alla tre och va redo till sommaren 🙈
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer en kort ”gummi guide” för de som undrar vad vi säljer för gummi och vad FKM-gummi är för något.

Silikongummi för oss är ett "big no no" pga att de oftast är så sladdriga och suger åt sig damm. Sen finns det såklart bättre och sämre sorter. Vi har endast två modeller på hemsidan som är silikongummi men de är av den bättre sorten och har endast den negativa egenskapen att damm fastnar lite lättare jämfört med ett TPU-gummi.

Vår lägsta nivå på gummi är annars TPU-gummi. Det är ett gummi där man endast har de önskvärda egenskaperna hos silikon: mjukhet, silkeslen känsla, motståndskraft mot UV-ljus och kemikalier. Detta material innehåller vulkaniserad silikon. Det innehåller inga mjukgörare som kan skapa klibbighet på ytan. Silikonet fungerar istället som ett mjukgörande medel.

Nästa steg är då FKM-gummi som är ett syntetiskt gummi med hög densitet men mjuka i beröring, gjorda för att tåla tuffa förhållanden, såsom hög temperatur, kemikalier etc. Denna typ av gummi används bl.a inom flyg- och sjöfartsindustrin, vilket talar för hög kvalitet.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Här kommer en kort ”gummi guide” för de som undrar vad vi säljer för gummi och vad FKM-gummi är för något.

Silikongummi för oss är ett "big no no" pga att de oftast är så sladdriga och suger åt sig damm. Sen finns det såklart bättre och sämre sorter. Vi har endast två modeller på hemsidan som är silikongummi men de är av den bättre sorten och har endast den negativa egenskapen att damm fastnar lite lättare jämfört med ett TPU-gummi.

Vår lägsta nivå på gummi är annars TPU-gummi. Det är ett gummi där man endast har de önskvärda egenskaperna hos silikon: mjukhet, silkeslen känsla, motståndskraft mot UV-ljus och kemikalier. Detta material innehåller vulkaniserad silikon. Det innehåller inga mjukgörare som kan skapa klibbighet på ytan. Silikonet fungerar istället som ett mjukgörande medel.

Nästa steg är då FKM-gummi som är ett syntetiskt gummi med hög densitet men mjuka i beröring, gjorda för att tåla tuffa förhållanden, såsom hög temperatur, kemikalier etc. Denna typ av gummi används bl.a inom flyg- och sjöfartsindustrin, vilket talar för hög kvalitet.
Bra och tydligt! Jag har köpt Curved Gummi av både den gamla vanliga kvaliteten (TPU antar jag) samt FKM och kan tillägga att skillnaden är enorm. FKM är något helt annat och värt varenda krona 👑
 

Henryandy

Cartier
Skulle önska att ni tar in gummi till Seamaster 300 som passar deras ”deplyment clasp” / viklås. (Dvs samma som ni redan har för spänne)
 
Topp