• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

WIS OCD

Ska året avslutas med att man avger något löfte om att INTE skaffa sig mer bränsle till den OCD man redan har? :D
Personligen tycker jag mina "hangups" är under hyfsad koll ;). Jag har ett antal klockor med radio-synk (typ 6-7st, eller fler...:rolleyes:) Jag brukar varje morgon plocka en av dem ifrån fönsterbrädan för att kolla om den synkat under natten, olika klocka varje morgon. Om den INTE har synkat vrider jag den några grader eller flyttar den några centimeter i förhoppning om att den ska synka nästa natt :bag: Putsa glaset gör jag när det inte är rent och tvättar länken var annan månad ungefär... Jag väljer klocka efter kläder och aktivitet, så att bli OWG ligger inte nära till hands. Kör jag inte kvarts (HAQ) eller radio/GPS synkat utan bär något mekaniskt, så ställer jag den på sekunden varje morgon utan att bry mig mer under dagen. Men VARJE morgon ska den gå rätt innan jag går utanför dörren. Detta är inte OCD! Jag har även förklarat detta för min fru, det är som att knyta skorna. Att drälla runt med en klocka som inte går i tid (eller ha koll på hur fel den går) är som att inte knyta skorna, och det hjälper inte att himla med ögonen :D
Gott slut alla WIS!

Tillbaka
Topp