• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yonsson i Baselworld 2019

Nissenutz

Patek
2-Faktor
E3C32C75-B0C4-490D-9520-DD41D931CB34.jpeg
7C6CF937-FB3F-4115-906F-F59466706A34.jpeg

Ny tävling! För att vinna detta schyssta kitt från Oris:

Ta dig in till Klockmaster Globen och prata med Svante eller Robban.
Om det är Robban, säg: ”Jag har hört att du är snabbast uppför”.
Om det är Svante, säg: ”Jag har hört att du är snabbast nerför”.

När någon vunnit uppdaterar jag detta inlägg. :)
Detta ska bli kul att se vem som kniper :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
6D28DAD3-5D8D-44BB-86D5-2ECF362C213E.jpeg

Vi kör en ny tävling till.
Första personen som tar sig till Klockmaster Globen och pratar med Robban eller Svante och säger:
”Jag har hört att Robban är snabbast på platt underlag”, vinner detta fina kort-etui från GS.

AVSLUTAD!!!!!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
583C8E52-0E17-4AFE-A6C6-272E98898818.jpeg

659B1F0F-BEAE-44FF-A5CF-F2A9894A193D.jpeg

AVSLUTAD! Kör en tävling till. Första personen som postar ett färskt wristshot på en Oris (till vilken man behöver det tokiga nyckelverktyget ovan) samt har skjorta på sig, vinner specialverktyget ovan som kostar skjortan.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
E3C32C75-B0C4-490D-9520-DD41D931CB34.jpeg
7C6CF937-FB3F-4115-906F-F59466706A34.jpeg

Ny tävling. AVSLUTAD. För att vinna detta schyssta kitt från Oris:

Ta dig in till Klockmaster Globen och prata med Svante eller Robban.
Om det är Robban, säg: ”Jag har hört att du är snabbast uppför”.
Om det är Svante, säg: ”Jag har hört att du är snabbast nerför”.

När någon vunnit uppdaterar jag detta inlägg. :)
Avslutad. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ni som varit i Basel och klämt på SLA nyheterna genom åren, hur upplever ni finishen på klockorna vid släppet vs dummien? Same same?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ni som varit i Basel och klämt på SLA nyheterna genom åren, hur upplever ni finishen på klockorna vid släppet vs dummien? Same same?
Man kan även spinna vidare på frågeställningen och fråga varför de ens använder sig av dummys över huvud taget då de så vitt jag vet är ensamma om det. Det borde rimligtvis finnas färdiga prototyper så pass nära inpå release så någon anledning måste det finnas.

Är det ett sätt att ursäkta och kunna rätta till eventuella brister eller vad är det frågan om?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Man kan även spinna vidare på frågeställningen och fråga varför de ens använder sig av dummys över huvud taget då de så vitt jag vet är ensamma om det. Det borde rimligtvis finnas färdiga prototyper så pass nära inpå release så någon anledning måste det finnas.

Är det ett sätt att ursäkta och kunna rätta till eventuella brister eller vad är det frågan om?
”Ensamma om det”?? o_O

Det är ganska normalt och de flesta tillverkare använder nya modeller som inte tickar.

Sen vad anledningen är...?
Kort inpå release?
För att få de klåfingriga att inte pilla allt för mycket?
 

HSK

Patek
2-Faktor
”Ensamma om det”?? o_O

Det är ganska normalt och de flesta tillverkare använder nya modeller som inte tickar.

Sen vad anledningen är...?
Kort inpå release?
För att få de klåfingriga att inte pilla allt för mycket?
Jag har aldrig varit på Baselworld men jag har fått uppfattningen att i stort sett alla andra faktiskt visar upp slutprodukten men det kanske inte stämmer? Det är möjligt att de kanske har ett annat verk eller till och med inget verk alls i, men att använda en dummytavla och dummyboett? Det är det väl ingen som gör förutom Seiko? Flera av modellerna de visade upp i år hade sneda index och alla möjliga brister vilket avfärdades med att det "bara var en dummy", därav min misstanke om att det används som ett svepskäl som man kan skylla alla småfel på eftersom ingen förväntar sig perfektion av en ofärdig produkt.
 
Topp