Jag vill hissa min mamma. Lågstadielärare, har hand om 7-8-åringar. För att kapa kostnader har de större klasser nu än för tio år sedan. Hon har nu ansvar över 30 (!) 7-åringar, för att inte nämna att försöka pränta in något i huvudet på sådana små barn. Många har koncentrationssvårigheter, som med största sannolikhet beror på en osund mängd dator- och mobilspel.
Allt detta efter 5 års utbildning och en lön som fan är skamligt dålig.
Först och främst, kudos till din mor. Hon förtjänar sannerligen en högre lön enligt mig. Om det nu ens räcker med bara en högre lön.
Till det fetmarkerade i din text.
Största skitsnacket som man hör på daglig basis. En fet örfil och en läxa i att visa respekt ska de få.
Helst av din mor, men det hade inte riktigt gått då föräldrarna hade stämt henne för att de själva inte kan uppfostra sina barn.
Jag har varit enormt beroende av spel, ENORMT. Då menar jag verkligen det, har tagit steget från nybörjarnivå till professionell nivå i ett flertal spel.
Det har aldrig stört någon koncentrationsförmåga eller dylikt. Gick klart grundskolan, bänkpressade tresiffrigt, tog studenten och slutligen examen.
Vill ta det ännu längre.
En konversation jag "råkade" höra på gymmet..
En man i 40-årsåldern pratar med sin vän..
"Jaae du vet, har fått massa klagomål från lärarna att ungarna inte sköter sig i skolan, att de är stökiga osv.. Vad kan jag göra liksom? Jag vill ju inte vara en sträng farsa och skrika på dem.. Vill att de ska se mig som en schysst farsa som inte skriker.. De har ju trotts allt ADHD, lite tuffare än alla andra va.."
Jag känner igen mig mycket i varje symtom vad gäller ADHD (säkerligen många här) men har inte det minsta intresset av att gå och kolla upp det för att
jag vill få det bekräftat så att jag kan skylla alla misslyckanden på det. Man the fuck up. Ska man gå till arbetsgivaren med ett papper på alla 54940 miljoner symtom och störningar man har för att de ska tycka synd om en och anställa för det? Nu kanske jag tar det ett steg för långt, men jag blir lack.