• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ytan gör skillnad

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jo! Det har jag också tänkt på några gånger, man vet ju aldrig om personen som säljer klockan har kompletterat den i sin ägo , vi får se vad framtiden utvisar, helt klart är att jag skulle vilja äga en 1655a någon gång i livet. Har även blivit sugen på 1680, 1665, 1019, 1016 osv, vintage is da shit Bro :D.
Glädjande att du rör dig i rätt riktning mot möglet. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag ser verkligen fram emot dina framtida paketöppningar :D Gogogo!


Hehe...det gör jag också, iaf när man läser vad som intresserar mig :D, skulle inte vara dumt att kamma hem en trippel av dom nämnda klockorna. Men man skall väl aldrig säga aldrig, plötsligt så händer det ju säger reklamen.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Diggar modellen som fan. Men priset är helt åt helvete för att motivera ett köp. Senaste som låg ut på K&S va 130k eller? Då finns det mycket roligare klockor att köpa för samma peng

Lite billigare tror jag den var. Att smaken är som baken är ju en sak. Men priset är lite intressant. Skulle vi gå på logik skulle det mesta som postas här inne vara ovärt.
Men är priset verkligen åt helvete på 1655?
En Rolex plexi- och målade index-modell. Första refen. Var oälskad när den kom och därmed lite mindre volym i omlopp än många andra. Jämför man med andra reffar som var förstaref för sin modell kanske det inte är så jäkla tokigt. Vad kostar första subben, första Daytonan, GMT, SD...? De flesta av dem var mkt tidigare men det syns ju på priserna också. :)
Jag skulle snarare kunna tycka att 1655, vid sidan av 1665, är en av de mest prisvärda förstarefarna hos Rolex som går att köpa.

Eller så försöker jag bara försvara det sjuka i att ha två. :D
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Lite billigare tror jag den var. Att smaken är som baken är ju en sak. Men priset är lite intressant. Skulle vi gå på logik skulle det mesta som postas här inne vara ovärt.
Men är priset verkligen åt helvete på 1655?
En Rolex plexi- och målade index-modell. Första refen. Var oälskad när den kom och därmed lite mindre volym i omlopp än många andra. Jämför man med andra reffar som var förstaref för sin modell kanske det inte är så jäkla tokigt. Vad kostar första subben, första Daytonan, GMT, SD...? De flesta av dem var mkt tidigare men det syns ju på priserna också. :)
Jag skulle snarare kunna tycka att 1655, vid sidan av 1665, är en av de mest prisvärda förstarefarna hos Rolex som går att köpa.

Eller så försöker jag bara försvara det sjuka i att ha två. :D
Du har en poäng där. Helt åt helvete är att ta i :) För mig finns det andra klockor som lockar mer när vi pratat +100k
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Asbra! "Fel yta" är helt klart det som förstör en klocka mest. Blankt ska vara blankt, halvblankt ska vara halvblankt och matt ska vara matt. Som du säger, en lite sämre polering kan "enkelt" fixas med lite kärlek.
Det här med bevels gör verkligen en sjuk skillnad, har någon av er vågat sig på att dra sådana med en 2000-smärgelsticka för att markera dem mer? Aurum ?

Rolex-disclaimer:
Jag är ingen Rolexexpert/ägare/kännare. Saker jag skriver om dessa klockor kan vara fel, det speglar mer mina egna åsikter än fakta.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Asbra! "Fel yta" är helt klart det som förstör en klocka mest. Blankt ska vara blankt, halvblankt ska vara halvblankt och matt ska vara matt. Som du säger, en lite sämre polering kan "enkelt" fixas med lite kärlek.
Det här med bevels gör verkligen en sjuk skillnad, har någon av er vågat sig på att dra sådana med en 2000-smärgelsticka för att markera dem mer? Aurum ?

Rolex-disclaimer:
Jag är ingen Rolexexpert/ägare/kännare. Saker jag skriver om dessa klockor kan vara fel, det speglar mer mina egna åsikter än fakta.

Jag har försökt både det ena och de andra med bevels, men det blir inte tillräckligt bra utan fast armatur. De blir inte tillräckligt plana helt enkelt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En av mina absoluta favoriter från märket. Tycker de ser härligt tooliga ut. Mellan vilka årtal tillverkades den?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Klart bevels var blanka när de lämnade fabrik. Kul du är nöjd Jacob.

NOS 5508

image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gud så trevlig 5508.
Jaja, då är det jag som står för den optiska synvillan nu. :)
Är klockan använd och nyskuren så är jag nog benägen att hålla med om att den blir lite roligare med lite mattare finnish. Svårt att se hur det blev men jag hoppas det blev bra. :)
 
Topp