Tunn ostoppad krokodil, gärna mörkbrunt. Egentligen kan du ha lite vadsom så länge de är tunna och ostoppade, framförallt ostoppade.Vad blir bäst på den här då, brunt croco med guld spänne? Kanske marinblått? Kom med förslag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tunn ostoppad krokodil, gärna mörkbrunt. Egentligen kan du ha lite vadsom så länge de är tunna och ostoppade, framförallt ostoppade.Vad blir bäst på den här då, brunt croco med guld spänne? Kanske marinblått? Kom med förslag![]()
Tunn ostoppad krokodil, gärna mörkbrunt. Egentligen kan du ha lite vadsom så länge de är tunna och ostoppade, framförallt ostoppade.
Vet faktiskt inte, du kan ju kolla med ABC men dessa verk förtjänar det bästa. Jag hade även hört med Zenith direkt, dock osäker på hur de ser på service av gamla ur.Låter bra! Du råkar inte ha ett bra tips på vart man servar en sån här goding? Enda stället i stan som jag har hört om är morfarsklocka.
Vet faktiskt inte, du kan ju kolla med ABC men dessa verk förtjänar det bästa. Jag hade även hört med Zenith direkt, dock osäker på hur de ser på service av gamla ur.
Ett sånt här spänne skulle väl passa bra:Vad blir bäst på den här då, brunt croco med guld spänne? Kanske marinblått? Kom med förslag![]()
Mycket fin chronometer Jonulf!
Bjud på en bild av verket när du får en möjlighet.
Var är Omegan som mystiskt verkar ha försvunnit![]()
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1027779
Ett riktmärke kanske… Jag tror dock än högre för din m a p den speciellt fina tavlan![]()
...och guldboetten.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1027779
Ett riktmärke kanske… Jag tror dock än högre för din m a p den speciellt fina tavlan
Edit: det lär förutom den stora balansen även vara den klassiska Zenith-ruckningen (s k svanhals) so attraherar konnässörerna...
Håller tiden gör den också, P-H på klockmaster sa att det va bra fart på verket meden liten smörjning och torka lite dammpartiklar på urtavlan så kommer den sitta som en smäck på alla bröllop man ska gå på!
![]()
Ser väl ut som solitt guld? Rätt saftigt pris iaf. Stört fint ur du har!Bumpas min gamla tråd.
Fick ett PM av en vänlig själ här på forumet som hittat en zenith cal 135 på bukten. Samma modell som jag har men pläterad samt renoverad urtavla.
Att typsnitt är fel samt kladdigt ditmålad är en sak men därtill är även ordningen fel
![]()
![]()
![]()
Ser väl ut som solitt guld? Rätt saftigt pris iaf. Stört fint ur du har!
Riktigt fin den där. Verket var det inget fel på hellerSå här ska den se ut!
![]()
![]()
Då är jag möjligen felinformerat. Min tyska är näst intill obefintligHur som helst så är det kul att se hur populära cal 135 har blivit.
Tack förresten @Aurum![]()