• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith - erfarenheter

watchdreamer

Panerai
Jag har haft en som jag tyckte var riktigt bra. Skön kvalitet och riktigt snygg. Det egentligen enda skälet till att jag flippade den var att den var lite för dressad för min smak. Men i övrigt var det en kanonklocka.

ImageUploadedByTapatalk1380566993.455543.jpg

Jag har haft fler modeller från Zenith och gillar dom skarpt!

Hade även din ett tag (från Höök) innan den fick vandra vidare :)
 

Domino

Omega
Är i grund och botten positiv till Zenith men är tveksam till överlappande sub dials som i översta exemplen. Ger intrycket av att man gjort en alldeles för stor boett och tavla för verkets design.

Sen som en bisak undrar jag om någon kan förklara grejen med namnet "El Primero". Jag fattar att verket lanserades som första automatiska kronografen men varför på spanska? Vad har Zenith med spanien att göra? Hade det lika gärna kunnat heta "Das Erste" och var det bara ett försök att låta lite coola eller? Isf tycker jag det känns en aning lamt.

Finns många meningar om dessa överlappande sub dials:)

Angående namnet el primero så har jag hört att det första av detta uret lanserades i Madrid Spanien därför blev det ett spanskt klingande namn.
 
Topp