• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith fickur

Wi

NLA
2-Faktor
Ännu en "vad är detta"-tråd..
En kollega till mig hittade denna i gömmorna. Den är manuell, verkar ha 15 juveler, Breguet balansspiral, urverket är märkt med Zenith och att döma av design är den väl från 20-talet. Verkar vara rosé-guld på stål eller liknande. Emalj/porslin-tavla kanske? Väldigt spännande gravyr tycker jag.

Är inge vidare på fickur, någon som kan säga något mer? Värde?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Fint skick verkar den vara i!!
Vågar inte uttala mig om värdet då de jag har sett gå på tratten gått för silvervärdet ungefär (köpte och servade en helvetia åt en kollega för ca 300kr)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ser ut att vara i bra skick och inga sprickor i tavlan vad jag kan se
Boetten är inte nypolerad så ser inte exakt skick på den guldförgyllda kanten
För det mesta är det visst slitage där
Av medaljerna på Inner locket kan oftast se årtal när fabrikatet vunnit någon utmärkelse
Några år innan den tillverkats men serie numret på verket ger via google sökning ungefärligt år ( zenith serial numbers ) gissar på 20 tal eller tidigt 30 tal
Värdet beroende på skicket på guld förgyllda kanten borde ligga från 800-1100 ca
 
Topp