• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

Såg att de kommit ut med en ny Zenith Defy Classic modell i keramik. Jag tyckte denna var sjukt fin men frågan är om man vågar slå till? Ska finnas ute i butik mars/april 2019

https://monochrome-watches.com/zenith-defy-classic-black-ceramic-hands-on-price/

Zenith-Defy-Classic-Black-Ceramic-6.jpg

Zenith-Defy-Classic-Black-Ceramic-4.jpg
Tycker den är riktigt lyckad och unik!

Såg att den säljaren hade ute alla 4 olika modeller för samma pris. Stod nått om moms också i det finstilta. Nått man missar här? Känns som lite för bra för att va sant.
Montredo?
De lägger på 6% på priset, oklart om det är rätt eftersom det är inom EU. Men kanske är så på nya ur som på fordon.

Har hört lite tvivel kring dem utan att ha någon som helst källa eller bevis för att de skulle vara dåliga. Har dock köpt en NOS Zenith Captain där själv.
Snabb kontakt och hjälpsamma, verkar vana att kränga klockor.
Var en liten (mikroskopisk) nagg på glaset när jag fick klockan. Skickade bilder och de erbjöd återköp eller 100€ i avdrag. Klockan kostade 1000€ så jag behöll med avdrag.

Montredo?
De lägger på 6% på priset, oklart om det är rätt eftersom det är inom EU. Men kanske är så på nya ur som på fordon.

Har hört lite tvivel kring dem utan att ha någon som helst källa eller bevis för att de skulle vara dåliga. Har dock köpt en NOS Zenith Captain där själv.
Var en liten (mikroskopisk) nagg på glaset när jag fick klockan. Skickade bilder och de erbjöd återköp eller 100€ i avdrag. Klockan kostade 1000€ så jag behöll med avdrag.
Okej så det är en seriös gråhandlare med andra ord? :) såg att de hade över 700 omdömen med bra betyg.

Nytt antracitgrått band från cheapest natostraps i någon form av matt läder. Mycket snyggare än vad jag lyckas visa på bild. Grymt nöjd.

Älskar den här klockan, fortfarande den snyggaste kronograf jag vet endast slagen av originalversionen eller det mycket limiterade nysläppet nu på Basel. Jag hade den ute på annons ett tag. Fattar inte hur jag tänkte, sålde en rolex istället för att finansiera Defy Classic som jag blev kär i efter Basel -18.

AD72FF63-872C-4BE2-86AE-271F795A3921.jpeg

Nytt antracitgrått band från cheapest natostraps i någon form av matt läder. Mycket snyggare än vad jag lyckas visa på bild. Grymt nöjd.

Älskar den här klockan, fortfarande den snyggaste kronograf jag vet endast slagen av originalversionen eller det mycket limiterade nysläppet nu på Basel. Jag hade den ute på annons ett tag. Fattar inte hur jag tänkte, sålde en rolex istället för att finansiera Defy Classic som jag blev kär i efter Basel -18.

AD72FF63-872C-4BE2-86AE-271F795A3921.jpeg
Mycket klokt beslut. Få klockor som slår EP’n i mina ögon. Passar till allt! :) Och ditt band ser verkligen ut att fungera!

9837B740-8612-4364-928D-174EDA4B5A28.jpeg

Montredo?

Om man till part utanför det egna landet men inom den gemensamma marknaden omsätter mer än X euro blir man momspliktig i det ”köpande” landet. Är därför du får betala 25% moms på det du köper från Amazon.co.uk, trots att de har 20% moms i UK.

Så det är helt rätt. Men, med tanke på priset kan det vara lönt att ta en weekend-resa ner till kontinenten.

Montredo?

De har +6% moms för att Tysklands moms är 19%. För att sälja till Sverige lägger de på +6% moms så att du slipper betala extra när paketet kommer. Det är iallafall så jag förstått det.

Klämde lite på en väns RO igår och passade på att jämföra med min Defy. Har varit en del snack om likheter, men inte mycket som är samma/lika egentligen.
Fantastiska klockor bägge två hur som helst.

B155DCFA-DA6D-4DDA-B8C9-906CB8DD4512.jpeg
5A6D0F84-43A0-4559-922D-4D3225E1BC3E.jpeg
Kul med en defy på forumet, jag visste inte att vi hade någon! Jag provade just denna referensen för en tid sedan men klickade tyvärr inte riktigt. Det var kanske storleken som spökade lite, men klockan ser så himla fin ut på bilder!

Är det enbart Nymans som säljer Zenith i sthlms-området :) ? Skulle vilja klämma lite på någon av de där Defy Classic modellerna men de hade inget inne just nu.

Allt gott

Tillbaka
Topp