• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

Hej!
Har en Zenith El Primero ref 03.2160.4047/01.C713 jag funderar på att sälja, har svårt att hitta likadana objekt / prisreferenser i Sverige.

Full set, precis gått genom en full service på Zenith i Schweiz för 20k.

Någon som har koll på en ungefärlig prisnivå?
Tyvärr håller Zenith ett uselt andrahandsvärde. Det är om möjligt sämre i Sverige än i Europa. Få uppskattar eller känner till märket här. Det är ganska stort i USA, Japan, HK. Kolla här för pris, ligger du på japanska/HK priser har du troligen en chans att sälja i Sverige som privatperson. Positivt med service. Du kan kanske få tillbaka hälften om den kostnaden som premium och tillägg. Så runt 60 000 som startpris på KS är min gissning. Ta mitt inlägg som inspel, jag är ingen expert på just den modellen, andra kanske ser det annorlunda. Jag hade också kollat med Krons/Nymans för att få en uppfattning vad en butik skulle köpa den för. Eller fråga Kaplans / Bukowskis kanske?

Chrono24

Tillbaka
Topp