• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

Baramats

Audemars
2-Faktor
Kvällens Heritage Blue

282CFEDD-D6EF-45D3-AC02-55151FDC7A66.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
De priserna verkar stämma ganska bra. Yema siktar på att höja prestigen på märket, vi får se hur det går med den saken. Riktigt fina saker men inte riktigt min kopp av te, så jag hoppar. Även om Priviledge-medlemmar, dvs köpare av ett flertal Yema, fick erbjudande att köpa med 50 % rabatt idag.
En annan sak som irriterar mig är detta med att köpa en klocka som inte ens finns. Jag är lite trött på hela preorder-grejen inom klockvärlden.
Tycker modellen är kul, men i princip 20 000kr är den inte värd i min bok. Yema skall ligga på 5000-15000kr som ett prisvärt märke.
 

Lunks

Omega
2-Faktor
De priserna verkar stämma ganska bra. Yema siktar på att höja prestigen på märket, vi får se hur det går med den saken. Riktigt fina saker men inte riktigt min kopp av te, så jag hoppar. Även om Priviledge-medlemmar, dvs köpare av ett flertal Yema, fick erbjudande att köpa med 50 % rabatt idag.
En annan sak som irriterar mig är detta med att köpa en klocka som inte ens finns. Jag är lite trött på hela preorder-grejen inom klockvärlden.
Om man vill höja sin prestige känns inte rabatterade priser som rätt väg. Framför allt inte så kraftiga rabatter. Signalerar snarare att man har saftiga marginaler. Känslig balansgång det där.
 

Rooster91

Panerai
Ja, den röda knappen förhöjer utseendet. Med den övre av klockans två knappar växlar man mellan tid, datum och sekunder av innevarande minut. Den röda knappen använder man för att ställa in tiden, välja typ av tidvisning (AM/PM eller normal), samt ställa in år och datum. Basala funktioner, precis som det skall vara på ett sånt här armbandsur.

Yema har ju annars redan en LED-klocka i sitt program men designen hos Kavinskyn är så mycket bättre enligt min åsikt.

9D1A9FF8-920A-44C3-8500-967137DFCD4E.jpeg
4D8ED3AC-4579-4C4A-BDF1-D53316D25289.jpeg
DE923CB4-EC35-4227-B1D1-E9025512EA3F.jpeg
D9EE79B4-78E2-4013-BE9E-6AC2577DC16E.jpeg
Du säg till när du tröttnar på den där va 😍
 

SalkinB

Breitling
Är sugen på en Yema Wristmaster. Finns på Zackrissons, men den butikens omdömen verkar ju svajiga. Tror ni det är smartare att handla från Yemas officiella webbplats även om det blir lite dyrare?

 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Är sugen på en Yema Wristmaster. Finns på Zahrissons, men den butikens omdömen verkar ju svajiga. Tror ni det är smartare att handla från Yemas officiella webbplats även om det blir lite dyrare?

Ja, jag rekommenderar Yemas egna shop via nätet.
 

SalkinB

Breitling
Jag funderar som sagt på att beställa en Yema Wristmaster. På Yemas officiella kostar den 899 euro, ungefär 10 000 kr. Hos Zackrisson är priset 7 000 kr, men dom verkar inte ha den på lager (står tydligen fel på hemsidan) utan dom måste också beställa från Yema för att sen skicka den vidare till mig om jag förstår det rätt. Hur kan det komma sig att dom kan hålla det låga priset? Får de som AD ett lägre inköpsris eller hur fungerar det?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Nytt släpp, inte ägt en tidigare så osäker på vad skillnaden är förutom nya färger. Prisvärd och rolig klocka.

 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag funderar som sagt på att beställa en Yema Wristmaster. På Yemas officiella kostar den 899 euro, ungefär 10 000 kr. Hos Zackrisson är priset 7 000 kr, men dom verkar inte ha den på lager (står tydligen fel på hemsidan) utan dom måste också beställa från Yema för att sen skicka den vidare till mig om jag förstår det rätt. Hur kan det komma sig att dom kan hålla det låga priset? Får de som AD ett lägre inköpsris eller hur fungerar det?
Med större märken finns det oftast en leverantör som är mellanhand mellan tillverkare och AD, som importerar klockan till Sverige. AD köper klockan av leverantör till ungefär 50-70% av MSRP. Med andra ord, köper du av Yema direkt så tjänar Yema mer pengar, vill du att del av pengarna ska landa inom Sveriges gränser så köp genom Zackrisson.
 

SalkinB

Breitling
Med större märken finns det oftast en leverantör som är mellanhand mellan tillverkare och AD, som importerar klockan till Sverige. AD köper klockan av leverantör till ungefär 50-70% av MSRP. Med andra ord, köper du av Yema direkt så tjänar Yema mer pengar, vill du att del av pengarna ska landa inom Sveriges gränser så köp genom Zackrisson.
Tack för svar!
 

ResidentEmil

Breitling
2-Faktor
Mitt första inlägg här på Klocksnack! Får presentera mig lite mer ordentligt i ny på forumet-tråden sen.

Slog till på en Meangraf på rea, tyckte att 258 € med gratis frakt verkade prisvärt. Rasande snabb frakt.
Nöjd så här långt men blir nog annat band så småningom.


IMG_20230127_135221.jpg
 

New_Guy

Omega
hey I am very new to Yema, my eye just got a glance of a Yema superman and I thought it was pretty nice! Do you have any other suggestions for this brand?
 
Topp