• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

Baramats

Audemars
2-Faktor
hey I am very new to Yema, my eye just got a glance of a Yema superman and I thought it was pretty nice! Do you have any other suggestions for this brand?

I like the Superman, mostly due to the vintage look and how good it fits my wrist.

E07F91AA-5753-4BA1-9824-0D44C72E3E5D.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nån som har en rallygraf Meca-quartz och kan komma med intryck? Jag hade en meangraf som jag sålt och suktar efter en ny quartz-krono. Jag gillar att de nya har BGW9, velat ha en vit krono men alltid stört mig på grönaktiga skenet på C3. Vet inte hur nya de är men de dök upp i flödet. En tråkig grej med min meangraf var att glaset sprack i frakten till köparen.... Trots bra paketerat i originalbox osv. Självklart snålade jag och köpte bara spårbar frakt så förlorade en del på den affären. Med andra ord har jag rätt dålig erfarenhet av kvalitén hos Yema men tyckte den såg bra ut för priset iaf. så kanske vågar köpa en till? Finns inte så många vita Meca-quartz kronografer med vitblå lume. Den första Seiko speedtimer (förvisso quartz och inte Meca-quartz) har ju det men istället har den fautina... Sen ändrade de till grön lume på nyare modeller. Gillar Yeman bättre öht.

Är denna färg jag är mest sugen på (blå är cool också)
RALLYGRAFMECA-QUARTZBORDEAUX_800x.png
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av Zackrisson men har svårt att tänka mig det kan bli sämre än Yema.
Läs tråden om Zackrissons... @SalkinB Du med. Stor varning för det stället. Jag har också hört en hel del dåligt om Yemas kundservice och problem med service vid problem osv. men det är ju tusentals som handlar där varje vecka och en majoritet verkar nöjda och några som haft problem har en bra upplevelse. Zackrissons skickar ju inte ens klockan vid upprepade tillfällen och svarar inte på mail vid upprepade tillfällen.
 

Psykel

Patek
Nån som har en rallygraf Meca-quartz och kan komma med intryck? Jag hade en meangraf som jag sålt och suktar efter en ny quartz-krono. Jag gillar att de nya har BGW9, velat ha en vit krono men alltid stört mig på grönaktiga skenet på C3. Vet inte hur nya de är men de dök upp i flödet. En tråkig grej med min meangraf var att glaset sprack i frakten till köparen.... Trots bra paketerat i originalbox osv. Självklart snålade jag och köpte bara spårbar frakt så förlorade en del på den affären. Med andra ord har jag rätt dålig erfarenhet av kvalitén hos Yema men tyckte den såg bra ut för priset iaf. så kanske vågar köpa en till? Finns inte så många vita Meca-quartz kronografer med vitblå lume. Den första Seiko speedtimer (förvisso quartz och inte Meca-quartz) har ju det men istället har den fautina... Sen ändrade de till grön lume på nyare modeller. Gillar Yeman bättre öht.

Är denna färg jag är mest sugen på (blå är cool också)
RALLYGRAFMECA-QUARTZBORDEAUX_800x.png
Dom färgglada (röd, grön, blå) är nya. Tycker dom ser riktigt läckra ut och är själv sugen på en röd! Har ingen erfarenhet av just Rallygraf, men har en Spacegraf som jag gillar skarpt. Lär väl vara samma kvalitet som på den? Inget att klaga på för priset, imo.
 

Baba O'Riley

Breitling
Är det nån som har koll på Yemas gummiarmband? Jag är inne på att köpa en Superman 500 och bära med gummiband, men är lite osäker på om jag ska köpa den på länk och byta till ett gummiband eller köpa den direkt med Yemas gummi. Jag kan ju vilja byta till länken sen, så det kanske vore klokt att köpa på länk.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Är det nån som har koll på Yemas gummiarmband? Jag är inne på att köpa en Superman 500 och bära med gummiband, men är lite osäker på om jag ska köpa den på länk och byta till ett gummiband eller köpa den direkt med Yemas gummi. Jag kan ju vilja byta till länken sen, så det kanske vore klokt att köpa på länk.
bli medlem, köp på länk, få rabatt erbjudande på tillbehör som medlem som gjort köp. Köp därefter gummi. :)
 

Psykel

Patek
Är det nån som har koll på Yemas gummiarmband? Jag är inne på att köpa en Superman 500 och bära med gummiband, men är lite osäker på om jag ska köpa den på länk och byta till ett gummiband eller köpa den direkt med Yemas gummi. Jag kan ju vilja byta till länken sen, så det kanske vore klokt att köpa på länk.
Har noll koll på det nya bandet till Superman 500, men har deras tropic (samma som Joseph Bonnie mfl, skulle jag tro), vilket är ruskigt bra.
 

SalkinB

Breitling
Läs tråden om Zackrissons... @SalkinB Du med. Stor varning för det stället. Jag har också hört en hel del dåligt om Yemas kundservice och problem med service vid problem osv. men det är ju tusentals som handlar där varje vecka och en majoritet verkar nöjda och några som haft problem har en bra upplevelse. Zackrissons skickar ju inte ens klockan vid upprepade tillfällen och svarar inte på mail vid upprepade tillfällen.
Tack för svar @Kessler. Jag har läst den tråden. Men har också varit i kontakt med Zackrisson och fått trevliga och ganska snabba mejlsvar. Så det hela känns lite oklart!
 

Kaaarlsson

Breitling
Min ända erfarenhet av Yema är denna Rallygraf meca-quartz! Köpte den ny direkt från Yema’s hemsida för ca 3600 kr och har varit väldigt nöjd med den hittills.

Som en bonus så får man med både läderband och en fin meshlänk!
 

Bilagor

  • BF2F24E4-F641-415B-BBE0-B4C092E07716.jpeg
    BF2F24E4-F641-415B-BBE0-B4C092E07716.jpeg
    604.9 KB · Visningar: 15

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Någon som vet om vi klocksnackare har nån aktiv rabattkod på Zackrissons nuförtiden? Villhöver en ny Yema 😃
 

D..S..

Panerai
Hej

Hur upplever ni höjden på superman? Nya dato500 som jag är intresserad anges som 11mm + 2.6 doomed glass.

13.6mm är ju en Rejäl höjd imho och jag sålde en seiko spb149 jag hade pga att den upplevdes så topptung.

Jag vet dock inte om det är samma känsla när det är bara glaset. Vad tror ni?
 
Topp