• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
IMAG1730.jpg
Håll till godo :).
Häftigt :) Är de dina?
 

Cryssarn

Rolex
Jag har precis fått hem en reduced med hesaliteglas. Tänkte kika lite på att polera upp det lite och märkte nu att det finns en omega logo i mitten på glaset. Vill bara dubbelkolla att den inte sitter på utsidan på glaset. Vill inte skada något sånt vid poleringen
 

d96angl

Cartier
Har som ni ser en Omega Speedmaster 57' ref 331.10.42.51.03.001.
Är det någon som vet om de haft problem med denna klocka och dess urverk?
I slutet av förra året hade jag inne den på garantiärende då den ej höll gångreserven.
Inga problem de åtgärdade detta.
Men nu i april uppstår nästa märkliga beteende, klockan stannar.
Testade då om jag kunde trycka igång chronografen. Ville väl se om det var hela urverket som stannat eller om det var något med visarna.
I vilket fall så kickade chronografen igång.
Blev dock lite förvånad för när jag stannade den så tickade klockan på som vanligt.
I samma veva ser jag något konstigt slitage på safirglaset.
Antar att det är antirefleksbehandlingen som släppt på glaset ovanför omegamärket.
De har nu bytt glaset och håller på med urverket.

Min fråga.
Är det någon annan som haft problem med sina omergaurverk?
Tycker det är anmärkningsvärt att man kan ha två garantiärenden på samma klocka inom 6 månader.
Börjar ju fundera på hur dyr denna klocka kommer bli för mig när garantin gått ut.
Ska man börja med att reklamera den och att de helt enkelt får ta tillbaka den och köpa en ny klocka?
 

davestoni

Panerai
Har som ni ser en Omega Speedmaster 57' ref 331.10.42.51.03.001.
Är det någon som vet om de haft problem med denna klocka och dess urverk?
I slutet av förra året hade jag inne den på garantiärende då den ej höll gångreserven.
Inga problem de åtgärdade detta.
Men nu i april uppstår nästa märkliga beteende, klockan stannar.
Testade då om jag kunde trycka igång chronografen. Ville väl se om det var hela urverket som stannat eller om det var något med visarna.
I vilket fall så kickade chronografen igång.
Blev dock lite förvånad för när jag stannade den så tickade klockan på som vanligt.
I samma veva ser jag något konstigt slitage på safirglaset.
Antar att det är antirefleksbehandlingen som släppt på glaset ovanför omegamärket.
De har nu bytt glaset och håller på med urverket.

Min fråga.
Är det någon annan som haft problem med sina omergaurverk?
Tycker det är anmärkningsvärt att man kan ha två garantiärenden på samma klocka inom 6 månader.
Börjar ju fundera på hur dyr denna klocka kommer bli för mig när garantin gått ut.
Ska man börja med att reklamera den och att de helt enkelt får ta tillbaka den och köpa en ny klocka?
Riktigt tråkigt att höra att du upplever problem med cal 9300. Jag har dessvärre ingen input/erfarenhet på detta men vill verkligen höra mer om hur du gör i slutändan och vad resultatet blir.
Hoppas att det löser sig!
 

Jglgbg

Cartier
Hej!
(Ny här så vet inte om detta hamnar på rätt ställe i rätt tråd, men här verkar det ju pratas Speedmaster i alla fall)
Är på gång att köpa en Speedmaster Professional .005, och undrar vad man vill/bör få med om man inte köper från AD (om vi antar att boxar och övriga tillbehör finns med)? Ser exempelvis på Blocket att helt nya från 2018 säljs av privatpersoner för 8-9000:- mindre än vad en AD tar. Är kvitto från stället där klockan är köpt nödvändigt, eller räcker det med certifikat? Hur noga är det med äkthetskontroll om certifikat och kvitto finns?

Tack på förhand!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hej!
(Ny här så vet inte om detta hamnar på rätt ställe i rätt tråd, men här verkar det ju pratas Speedmaster i alla fall)
Är på gång att köpa en Speedmaster Professional .005, och undrar vad man vill/bör få med om man inte köper från AD (om vi antar att boxar och övriga tillbehör finns med)? Ser exempelvis på Blocket att helt nya från 2018 säljs av privatpersoner för 8-9000:- mindre än vad en AD tar. Är kvitto från stället där klockan är köpt nödvändigt, eller räcker det med certifikat? Hur noga är det med äkthetskontroll om certifikat och kvitto finns?

Tack på förhand!
Hej och välkommen till Klocksnack!


Du kollar på en perfekt instegsklocka! För en .005 som är så pass ny skulle jag vilja haft fullset, dvs det som följde med klockan när den införskaffades. Jag själv räknar aldrig med att få med original kvittot från köpet utan nöjer med certifikatet.
 
Senast ändrad:
Topp