• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

d96angl

Cartier
A439C0A4-B437-43E0-A73D-59D3B362B87E.jpeg
Så har skönheten hittat hem... :cool:
 

f.sallstrom

Breitling
Tjena!
Efter en del lurkande här på KS och diverse forum samt en längre betänketid har jag beslutat att slå till med en Speedy! På en tisdag! Perfekt!
Jag har dock lite svårigheter att bestämma mig mellan 311.30.42.30.01.005 och 311.30.42.30.01.006. Föreställer mig att jag lätt skulle repa heasalit-glaset vid vardagsbruk, samt att den öppna casebacken på 006 är en fin detalj. Talade med en AD i Göteborg i eftermiddag som dock tyckte att just patinan med hesalitglaset är åtråvärt och att det ej behöver omhändertas så mycket som jag trodde. Någon som har något tips eller vägledning här? :)

Jag är i precis samma sits. Har funderat länge på att skaffa en speedy och velat mellan .005 och .006. Ännu har jag inte slagit till och köpt någon men när jag gör det så lutar det starkt åt .005. Jag håller med dig om att en exponerad baksida är riktigt mysigt, man vill ju kunna se på underverket där inne. Jag håller också med om att det är mer praktiskt med ett reptåligt safirglas. Min Omega PO som jag precis sålde fick sin beskärda del av stryk under åren jag hade den men glaset var som nytt. Det som tippar mig åt 005 just nu är att heslitglaset faktiskt ser bättre ut än safir. Det ger en härlig känsla till klockan. Dessutom tror jag det finns en större marknad för .005 om man skulle vilja sälja/byta den någon gång.

Att 005an är NASA approved men inte 006an spelar roll för vissa men inte för mig, jag har inga planer på att ge mig upp i rymden i närtid.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Efter att ha bläddrat igen ett antal sidor i tråden nu under eftermiddagen känner jag det är dags att damma av min Speedmaster som legat bortglömd i klocklådan ett tag. Även fast den fått ligga ett tag påverkar det fortfarande inte min inställning till modellen utan snarare tvärtom - den har inte blivit såld = bra skit!
 
Topp