• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

erow

Patek
2-Faktor
Önskar alla speedy-vänner en riktigt härlig tisdag!
20180612_082920.jpg
 
Hur är det nu, typ KS längsta tråd förutom bildtrådarna ombdagens/morgondagens etc..

Kan man (med säkerhet) bada i en sjö, typ med ungarna, med en nyare Speedy på armen
Ta en dusch utan risk? Själv har jag inte utsatt min för mer än ett rejält regnväder, nån rengöring,och lite stänk när jag tvättar händer...

Så, erfarenheter? :)

Mvh.
 

joca

Patek
2-Faktor
Hur är det nu, typ KS längsta tråd förutom bildtrådarna ombdagens/morgondagens etc..

Kan man (med säkerhet) bada i en sjö, typ med ungarna, med en nyare Speedy på armen
Ta en dusch utan risk? Själv har jag inte utsatt min för mer än ett rejält regnväder, nån rengöring,och lite stänk när jag tvättar händer...

Så, erfarenheter? :)

Mvh.
Ja det är inga problem.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur är det nu, typ KS längsta tråd förutom bildtrådarna ombdagens/morgondagens etc..

Kan man (med säkerhet) bada i en sjö, typ med ungarna, med en nyare Speedy på armen
Ta en dusch utan risk? Själv har jag inte utsatt min för mer än ett rejält regnväder, nån rengöring,och lite stänk när jag tvättar händer...

Så, erfarenheter? :)

Mvh.
Jag har badat med min flera gånger och rengör den under rinnande vatten. Har inte haft några problem hittills iaf ;)
 
Jag har badat med min flera gånger och rengör den under rinnande vatten. Har inte haft några problem hittills iaf ;)
2 stycken so far.. Det ser bättre och bättre ut detta. :)

Kan dessa rekommndationer om 5bar/50m vara som med tex hissar som ska klara 10ggr den vikt som står angiven, eller flygplan som måste klara den bubbla vikten av vad de får/kan lasta?
Kan det vara nån sån sak, så att tillverkare kan svära sig fria OM det mot förmodan skulle bli nåt fel på en av 10k..?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
2 stycken so far.. Det ser bättre och bättre ut detta. :)

Kan dessa rekommndationer om 5bar/50m vara som med tex hissar som ska klara 10ggr den vikt som står angiven, eller flygplan som måste klara den bubbla vikten av vad de får/kan lasta?
Kan det vara nån sån sak, så att tillverkare kan svära sig fria OM det mot förmodan skulle bli nåt fel på en av 10k..?
Vet ej faktiskt.
Men enligt omegas egna rekommendationer så ska simning vara okej vid 50m. Det är nog ingen vidare idé att använda kronografen i vatten dock.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Var också inne på Omega och klämde på lite saker men det återkommer jag till så fort jag hinner (inga Speedys ändå). Fick med lite gåvor i form av choklad och framför allt ett ex av Speedy Tuesday Magazine, lite tummad men den går ju liksom inte att få tag i :) en grym tisdag detta :)
CF46D427-C3BF-495B-AB4A-8F8C041974AD.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Var också inne på Omega och klämde på lite saker men det återkommer jag till så fort jag hinner (inga Speedys ändå). Fick med lite gåvor i form av choklad och framför allt ett ex av Speedy Tuesday Magazine, lite tummad men den går ju liksom inte att få tag i :) en grym tisdag detta :)
CF46D427-C3BF-495B-AB4A-8F8C041974AD.jpeg
Vad jag klämt på finns nu i Omega-tråden. Tourbilloner :)
 

ETMC

Omega
Tjena!
Efter en del lurkande här på KS och diverse forum samt en längre betänketid har jag beslutat att slå till med en Speedy! På en tisdag! Perfekt!
Jag har dock lite svårigheter att bestämma mig mellan 311.30.42.30.01.005 och 311.30.42.30.01.006. Föreställer mig att jag lätt skulle repa heasalit-glaset vid vardagsbruk, samt att den öppna casebacken på 006 är en fin detalj. Talade med en AD i Göteborg i eftermiddag som dock tyckte att just patinan med hesalitglaset är åtråvärt och att det ej behöver omhändertas så mycket som jag trodde. Någon som har något tips eller vägledning här? :)
 

Norda

Panerai
Tjena!
Efter en del lurkande här på KS och diverse forum samt en längre betänketid har jag beslutat att slå till med en Speedy! På en tisdag! Perfekt!
Jag har dock lite svårigheter att bestämma mig mellan 311.30.42.30.01.005 och 311.30.42.30.01.006. Föreställer mig att jag lätt skulle repa heasalit-glaset vid vardagsbruk, samt att den öppna casebacken på 006 är en fin detalj. Talade med en AD i Göteborg i eftermiddag som dock tyckte att just patinan med hesalitglaset är åtråvärt och att det ej behöver omhändertas så mycket som jag trodde. Någon som har något tips eller vägledning här? :)

Tänkte precis som du innan jag köpte min. Tänkte att jag skulle ha 006 för att den var ”lättare” att använda dagligen eftersom glaset tål mer.
Men det slutade med en 005, den är mer lik orginalet och ärlig talat så tål den mer än vad man tror... har använt min nästan varje dag sen i December förra året och man har slagit i då man trott man skulle få en repa eller spricka. Men den klarar det bra!
Jag tycker också att den nästan är finare nu när den har lite vardagsslitage! :)

Jag tycker också att tavlan är finare på 005.

Kycka till med ditt köp!:cool:
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena!
Efter en del lurkande här på KS och diverse forum samt en längre betänketid har jag beslutat att slå till med en Speedy! På en tisdag! Perfekt!
Jag har dock lite svårigheter att bestämma mig mellan 311.30.42.30.01.005 och 311.30.42.30.01.006. Föreställer mig att jag lätt skulle repa heasalit-glaset vid vardagsbruk, samt att den öppna casebacken på 006 är en fin detalj. Talade med en AD i Göteborg i eftermiddag som dock tyckte att just patinan med hesalitglaset är åtråvärt och att det ej behöver omhändertas så mycket som jag trodde. Någon som har något tips eller vägledning här? :)
Visst blir det lättare repor på hesalit men det är ju också väldigt lätt att polera upp själv. Min har ca 2år på nacken och är inte polerad hittills. Jag tycker hesaliten rent visuellt är snyggare och jag menar det är ju hesalit som gäller i rymden ;)
 
Topp